אני עובד בתור מאמן כדורגל המ 20/7 עד 18/9. פוטרתי עקב חילוקי דיעות בעבודה וכשבאתי לבקש תשלום עבור אוגוסט טען המנהל שחתמתי על חוזה שאין תשלום עבור חודש זה. אינני זוכר שהיה סעיף כזה בחוזה אבל חתמתי אוטומטית ולא הוזכר הסעיף הזה. השאלה האם זה חוקי להעסיק עובד תקופה כזאת ארוכה ללא תשלום. והאם עלי לתבוע אותו בבית דין לעבודה?
אופיר שלום רב,
גם אם נכונה העובדה כי חתמת על חוזה ובו קיים סעיף האומר ש"אין תשלום עבור חודש זה", הרי שמדובר בסעיף שנוגד את חוק הגנת השכר וחוק שכר מינימום.
מדובר בחוקי מגן שמטרתם להגן על זכויות בסיסיות של עובד אשר אין בכוחו של מעסיק להפר אותם, ואפילו לא בזכותו של העובד לוותר עליה.
לכן, אם אכן עבדת ללא קבלת תמורה, הרי שאתה רשאי להגיש תביעה לבית הדין לעבודה, לו סמכות ייחודית לדון בנושאים שעניינם חוק הגנת השכר וחוק שכר מינימום.
לשאלות נוספות וייעוץ נוסף ניתן לפנות אלי בטלפון שבמעלה העמוד.
בברכה,
טל שגב, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד טל שמואל פרלמן
055-4317505
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום אליאב, ככל שאתה חתום על הסכם וממשיך לקיים את ההתחייבויות שלך כלפי הקבוצה, המועדון מחויב לשלם לך את שכרך בהתאם לתנאי החוזה ולדיני העבודה. איחור של כמעט חודשיים בתשלום שכר הוא עניין משמעותי, ו...
המשך תשובה