עמותה רשומה שמפעילה קבוצת כדורסל בליגה בכירה (לא ליגת העל) ומשלמת שכר לשחקנים ולצוות המקצועי ומתוקצבת בין השאר מכספי ציבור. חלק גדול מהכנסות העמותה מגיעות מבית הספר לכדורסל. האם העמותה מחוייבת להפרדה תקציבית בין כספי בית הספר לכדורסל לבין מחלקת הבוגרים? כדי שהכספים שמיועדים לילדים יושקעו בהם בלבד. אם כן , מי אחראי לפקח על זה?
יאיר שלום רב,
מדובר בשאלה מתחום המשפט המנהלי ודיני עמותות ולא משפט הספורט.
בכל מקרה, לשאלתך, העניין תלוי בתקנון העמותה ובתנאים לקבלת התמיכה מהעירייה (או מהמועצה האיזורית), ואופן ניתוב הכספים בהתאם לתנאי מתן התמיכה.
במידה ואכן קיימים תנאים כאלו, האחריות לוודא שהדבר אכן קורה היא כמובן של מנהלי הקבוצה ורואי החשבון שלה אך גם של נותני התמיכה (קרי השלטון המקומי הרלבנטי) לוודא שאכן כספי הציבור לא הולכים להיכן שלא יועדו מלכתחילה.
בברכה,
טל שגב, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד טל שמואל פרלמן
055-4317505
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום דני, במקרה של שחקן קטין בן 15, וככל שההודעה מוגשת בתקופת פגרת הרישום, ניתן בדרך כלל לבצע מעבר לאחר תקופת המתנה של 14 ימים, גם אם הקבוצה הנוכחית אינה משתפת פעולה, ובלבד שההליך נעשה בצורה מסודרת ו...
המשך תשובה