אני מעוניין לתבוע מישהו על הפרת חוזה (של הלוואה) משנת 2009. בבדיקה באתר הכונס הראשי, התברר לי שאותו אדם היה בפשיטת רגל החל מ-2011, וקיבל הפטר רגיל בשנת 2012. שאלתי היא: האם יש טעם ללכת לבית משפט לתביעות קטנות ולתבוע אותו על הפרת החוזה? או שהוא יוכל לטעון, שכיוון שהוא קיבל הפטר, ההפטר מבטל גם את החוזה? דוד
דוד שלום
כעיקרון אותו אדם הופטר מהחוב בגין הפרת החוזה, כיון שההפרה הייתה לפני פשיטת הרגל.
עם זאת, מומלץ לבצע בדיקות נוספות, אולי בכל זאת עילת התביעה לא נשמטה. אם פושט הרגל לא הצהיר עליך כאחד מנושיו, או שקיבל הפטר מסוייג, ייתכן ויש לך פתח לתביעה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רגב אלקיים
055-4547053
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום רב השאלה אינה ברורה, חסר מידע ואף אינה מתאימה למענה כללי (מומלץ לפנות לייעוץ פרטני - פנה לעו"ד שמייצג אותך בהליך ככל והנך מיוצג). האם הקצבה מביטוח פרטי או ביטוח לאומי? האם הקצבה תחליף לשכר...
המשך תשובה