שלום אבינועם יש ברשותי מרגש לבנייה בישוב בית אריה המועצה מחייבת אותי בארנונה מלאה על כל מ״ר בשטח ובנוסף תשלום אגרת שמירה. ברצוני לדעת האם החוק מגבה את המועצה בנושא זה? איך ייתכן שגובים ארנונה על כל שטח המגרש? הרי לבסוף יש תשלום רק על החלק הבנוי, מדוע יש שוני בחקיקה בנושא הנ״ל בין שטח מדינת ישראל לבין יו״ש? תודה מראש על הסיוע

שלום רב. המצב החוקי ביו"ש )שצריך תיקון חקיקה), מאפשר למועצות לגבות ארנונה גם על מגרש לא בנוי. ברגע שהמגרש יהיה בנוי, תגבה ארנונה רק על הבנוי בלבד. יש שוני בחקיקה בנושא הנ״ל בין שטח מדינת ישראל לבין יו״ש וזה המצב המשפטי נכון להיום.
לגבי אגרה שמירה- זה עניין שהחול בצו אלוף (שהוא המקביל לחקיקה ביו"ש), ואכן הוא מאפשר למועצה לגבות דמי שמירה עד לתעריף המופיע בצו.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אבינעם גואלמן משרד עו"ד ונוטריון
055-4532852
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

תפקידה של החטיבה להתיישבות - מחלקת חוזים לנהל את רישום הנכסים ביהודה ושומרון, באותם אדמות של ההתיישבות הכפרית, שמדינת ישראל הקצתה להם לנהל. מדובר במשרם `בטוח`, אך יש לשים לב האם הרישום מתבצע רק אצלם...
המשך תשובה