אני וגרושתי נמצאים בסכסוך מתמשך מאז הגירושין לפני שנתיים. בשלושת החודשים האחרונים אני מזהה שינוי קיצוני בהתנהגות של בתי בת ה-9: היא מסרבת להגיע , משתמשת בביטויים של מבוגרים כלפי, ומגלה עוינות חסרת הסבר למרות שבעבר היה לנו קשר מצוין. האם בית המשפט לענייני משפחה יכול לחייב את האם ואת הילדה להגיע לטיפול משפחתי באופן מיידי? האם קיימת אפשרות להטיל סנקציות כלכליות על הורה שמסית את הילד או מונע את הקשר, והאם מינוי "אפוטרופוס לדין" עבור הילדה יכול לעזור לחשוף את מקור ההתנגדות שלה?

במענה לפנייתך, בתי המשפט רואים בניכור הורי פגיעה קשה בילד, ופועלים לשקם את הקשר. במקרים כאלה ניתן לבקש מינוי מומחה (כמו פסיכולוג או עובד סוציאלי) שיבחן את המצב ויגיש חוות דעת. בנוסף, לבית המשפט יש כלי...
המשך תשובה