אני רוצה לקנות 1/2 דירה של ביתי, כך שניהיה שותפים שווים בדירה. הדירה שווה 2.1 מיליון ש"ח כך שאשלם 1.05 מיליון ש"ח. יש לי דירה משלי שרכשתי לפני שנים, עליה קבלתי ב 2008 פטור ממס רכישה, עקב נכות של 96% . ביתי קנתה את דירתה הנוכחית לפני כ 7 שנים בכ 1.3 מיליון ש"ח. ביתי מתכוונת לקנות דירה שנייה. שאלתי : איך מחשבים את מס השבח ומס הרכישה בעסקה כזו של 1/2 דירה ? וכמה מס רכישה אצטרך לשלם אם בכלל (בגלל הנכות) וכמה מס שבח תצטרך לשלם ביתי?
אליעזר שלום
אין מספיק נתונים בשאלתך בכדי לערוך תכנון מס כולל. עלייך לקבל יעוץ משפטי מקיף ויסודי.
בברכה
אירית ינקוביץ, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

לישי שלום. במקרה של מכירת מחצית דירה, ובמקרה בו עומדים בשאר התנאים הדרושים בחוק מיסוי מקרקעין, ניתן לקבל פטור מלא ממס שבח. מוזמנת לפנות אלינו בנושא ונשמח לסייע אושר אלקיים, עו"ד (כלכלן)...
המשך תשובה