שלום רב. רכשנו דירה בפרויקט בשנת 2009. רק לקומות מסויימות ניתנה בזמנו האופציה לרכישת מחסן יחד עם הדירה. לאחרונה חברת הבניה הודיעה שנשארו לה מחסנים לכל המעוניין. החלטנו לרכוש מחסן (שיוצמד לדירה ברישום) חתמנו עם החברה על נספח שמצטרף לחוזה הדירה. עו"הד מטעם החברה אמר לנו שצריכים לשלם מס רכישה של 5% מכיוון שעברה יותר מחצי שנה בין העסקאות (כך לפי פקיד במיסוי שדיבר איתו) האם צריך לשלם מס רכישה במקרה כזה ?
בהנחה שברכישה המקורית לא רכשתם מחסן ועל סמך המקובל לפיו מחסן הינו חלק בלתי נפרד מדירה גם אם הוא ממוקם בקומת המחסנים,אין לעניות דעתי ,בסיס שבדין להפלותו ביחס לכל מחסן אחר ונראה לי כי הפקיד טועה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ענת שלום רב. חישוב פחת נעשה על פי נהלי הרשות. העיקרון הוא הפחתה של 2% לכל שנה בה הדירה הייתה מושכרת, לפי שווי הדירה במועד רכישתה. שווי הדירה מוצמד לשווי, ויש לבחון הפחתה של עלויות הבניה והתמורה ...
המשך תשובה