שלום , רכשתי דירה חדשה והדירה הקיימת שאני רוצה להשאיר בבעלותי היא דירה שרכשתי עם גרושי כאשר היינו נשואים ובזמנו החלק היה מחצית, בעקבות הסכם גרושין ויתרתי על מדור וכספים נוספים שהגיעו לי על מנת להעביר את הדירה על שמי , שאלתי היא בעקבות רכישה של בית נוסף האם עליי לשלם מס מלא על דירה שניה ,או חלק יחסי מפני שמחצית מהדירה הקיימת קבלתי במקום כסף נזיל שהייתי אמורה לקבל לחשבוני, כיצד מחשבים זאת ברשות המיסים ,אודה לתשובתכם .
בנתונים שתיארת ולפיהם את מחזיקה במחצית דירה ככל שתרכשי דירה נוספת מבלי למכור את המחצית תחויבי במס רכישה על דירה שנייה דהיינו לפי 8% מהשקל הראשון. לשם הדוגמא על דירה בשווי 2,000,000 ש"ח תחויבי ב - 160,000 ש"ח
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ינאי שלום רב. בעיקרון אתה צריך לבצע חישוב של 2 שומות. שומה אחת עם יום רכישה ושווי רכישה של מחצית הדירה שהתקבלה בירושה מהאבא, ומחצית הדירה עם יום ושווי רכישה של הרכישה מהאח. מדובר בחישוב שחייב לק...
המשך תשובה