שלום, אישתי ואני רוצים לרכוש בית בעלות של 3.6 מיליון. היום לאישתי יש בית על שמה מלפני הנישואים כולל הסכם ממון בינינו ואת הבית הנרכש אנחנו נרשום על שנינו. האם נשלם מס רכישה מלא על הבית הנרכש? או שאני פטור מתשלום מכיוון שזהו הבית הראשון שאני רוכש והיא מחויבת בתשלום מלא?
לנוכח שווי הדירה הנרכשת תחוייבו שניכם במס רכישה, אולם נכון הדבר שאתה תחויב בסכום נמוך ואילו אשתך תחוייב במס רכישה בסך 8% מהשקל הראשון.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

היי מרקו אלון צהריים טובים. בהתאם להגיון כלכלי סביר - עדיף לך לקבל שתי דירות מאשר דירה אחת, שכן שווי מ"ר של דירה קטנה גבוה משל דירה גדולה. כמו כן, התמורה תחושב לפי כל דירה ולא יחדיו. יחד עם ז...
המשך תשובה