שלום, אישתי ואני רוצים לרכוש בית בעלות של 3.6 מיליון. היום לאישתי יש בית על שמה מלפני הנישואים כולל הסכם ממון בינינו ואת הבית הנרכש אנחנו נרשום על שנינו. האם נשלם מס רכישה מלא על הבית הנרכש? או שאני פטור מתשלום מכיוון שזהו הבית הראשון שאני רוכש והיא מחויבת בתשלום מלא?
לנוכח שווי הדירה הנרכשת תחוייבו שניכם במס רכישה, אולם נכון הדבר שאתה תחויב בסכום נמוך ואילו אשתך תחוייב במס רכישה בסך 8% מהשקל הראשון.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

נורית שלום. רכישת דירה מקבלן בפינוי בינוי יכולה להיות הזדמנות מצוינת לשדרוג רמת החיים והרווחה הכלכלית. לעניין המיסוי - מדובר בחישובי מס מורכבים שצריך שעו"ד מטעמך יבחן בטרם ההתקשרות על מנת לבחון ...
המשך תשובה