ברשותי דירה בבת ים אותה רכשתי בתחילת 2009, הדירה תושכר בקרוב עקב רילוקיישן (3 שנים) ולמשך כל תקופת הרילוקיישן. חשוב לי להדגיש, המעבר לחו"ל הוא אך ורק למטרת שליחות מהעבודה ללא כוונת העתקת מרכז החיים לאותה מדינה. שאלתי, לכשאחזור מהרילוקיישן לארץ בעוד 3 שנים ואחליט שאני מעוניין למכור את הדירה (זו דירת מגורים יחידה), האם אחשב כתושב חוץ מבחינת מס הכנסה לעניין תשלום מס שבח במכירה? במידה וכן, כמה זמן כדאי להמתין מאז החזרה לישראל ועד מועד המכירה על מנת שלא להיחשב תושב חוץ?
השאלות שלך מתייחסות לעתיד הרחוק.. 3 שנים במושגים של שר אוצר בישראל זה המון זמן - ורק היושב במרומים יכול לדעת מה תהיה מדיניות המס בעוד 3 שנים, שהרי כל שר אוצר מביא איתו "רפורמה" כזו או אחרת... אבל אם כלום לא ישתנה ב - 3 השנים הבאות מבחינת מיסוי ושאתה תשוב בשלום - ומרכז חייך יחזור להיות ישראל רצוי יהיה להתגורר בדירה שנתיים ואז לצאת למכירה בפטור.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ענת שלום רב. חישוב פחת נעשה על פי נהלי הרשות. העיקרון הוא הפחתה של 2% לכל שנה בה הדירה הייתה מושכרת, לפי שווי הדירה במועד רכישתה. שווי הדירה מוצמד לשווי, ויש לבחון הפחתה של עלויות הבניה והתמורה ...
המשך תשובה