נתונים- הורי השאירו צוואה הדדית לפיה פעלנו. לאבי זו הייתה דירת מגורים יחידה. אמי ירשה דירה מאחותה. אבי נפטר קודם, אמי אחריו ולאחר מכן ירשנו את הבית. האם מכירת בית הירושה במצב זה מחויבת במס שבח (ועוד מיסים)?
לגבי מחצית הדירה שאמכם ירשה מאביכם ניתן יהיה לקבל פטור ממס שבח, לגבי החצי השני שהיה של אמכם מלכתחילה - יותר מורכב, אבל שווה בדיקה יסודית.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רפי היקר שלום רב. שאלה מעניינת ומורכבת שנוגעת לצומת שבין דיני הירושה, חוק הנאמנויות וחוק מיסוי מקרקעין. בגדול, הורשה אינה מכירה לעניין מס שבח ומס רכישה – זה נקודת ההתחלה. אבל המבנה שתיארת מוסיף ...
המשך תשובה