לפני כשבועים רכשנו דירה במחיר למשתכן. מחיר הדירה בחוזה היה כ 1,800,000 ולכן עפ"י מדרגות מס רכישה אין תשלום מס רכישה. שווי השוק של הדירה הינו כשלושה מיליון שקל. ברצוני להגיש השגה על שומת מס הרכישה ולשלם מס רכישה לפי שווי השוק ולא לפי המחיר בחוזה. הנ"ל לצורך הפחתה משמעותית בתשלום מס שבח עתידי במכירת הדירה. האם אפשרי ?
שלום רב,
ככלל, המחיר בחוזה אמור לשקף את מחיר השוק עם זאת במקרים רבים העסקה נסגרת או למעלה ממחיר השוק או מתחתיו בכל מקרה לא ניתן להגיש השגה ולבקש שמחיר הרכישה יהיה מחיר השוק מאחר שהמחיר עליו הוסכם בין הצדדים הוא הנתון שרלוונטי לדיווח אלא אם התקבלה תמורה נוספת שעליה לא דווח למיסוי מקרקעין
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום גדי. הכלל המשפטי החשוב ביותר הוא שתכנון עושים מראש. אם אתה מתכנן לחסוך במס, עלייך לעשות זאת עוד בטרם חתימת ההסכם, ולערוך את ההסכם בצורה שתאפשר לך לשלוט על הנכס הנמכר, ותוך שמירה על זכויותיה...
המשך תשובה