אבי פנסיונר, בעל חצי דירה עם אימי. הוא ירש שליש דירה מאחיו שנמכרה. ושילם מס שבח. הכנסתו קצבת זקנה, ו-3000 ש"ח פנסיה. האם יש מקום לבקש החזר? הירושה מאח רווק שזו דירתו היחידה. האם יש מקום עקרוני לבקש החזר, או שזה לא עומד בתנאי החזר. אציין שלא גר בדירה עצמה של אחיו אם זה חשוב.
שלום רב,
בהחלט ניתן לבחון זכאות להפחתת חבות מס השבח מאחר ושליש דירה שהתקבלה בירושה במקרה זה יכולה עדיין להיחשב כדירה יחידה עם זאת יש לבחון זאת עם עו"ד המתמחה במיסוי מקרקעין
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אושר אלקיים משרד עורכי דין
055-4533054
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום גדי. הכלל המשפטי החשוב ביותר הוא שתכנון עושים מראש. אם אתה מתכנן לחסוך במס, עלייך לעשות זאת עוד בטרם חתימת ההסכם, ולערוך את ההסכם בצורה שתאפשר לך לשלוט על הנכס הנמכר, ותוך שמירה על זכויותיה...
המשך תשובה