שלום רב. ידידה שלי שהינה עולה מחבר העמים, גרושה עם ילד, הצהירה הצהרת שווא למשרד השיכון על כי הכנסתה נמוכה וזאת בכדי לקבל סיוע בשכירת דירה. בפועל, מעסיקה משלם לה מחצית משכרה במזומן. לאחרונה חושדת היא כי משרד השיכון יודע על כך. מה עליה לעשות? האם כדאי שתיזום פניה ותשיב את הכסף או הדבר יהיה הודאה בפלילים? מהו העונש על עבירה מעין זו? לתשובתכם אודה
אייל שלום,
ראשית, עדיף כי היא תפסיק, מיוזמתה, קבלת כספי הסיוע.
עדיף לגשת לסנגור לייעוץ פרטני ע"מ לבדוק כיצד לעשות זאת, כמו גם כיצד להשיב את הכסף שקיבלה, כל עוד הדבר לא יסכן אותה באפשרות של העמדה לדין (במידה שמדובר בעשרות אלפי שקלים-הדבר חושף אותה לאפשרות של הטלת עבודות שירות, לכל הפחות).
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
יפה שלום, מבחינה חוקית, מותר לי להקליט כל אדם שאני בשיח איתו. הקלטת תוכל לשמש כראיה במשטרה בתלונת בתך כנגד השכנה בגין איומים ברצח (ועדות הבת תחזק את הטענה כי השכנה כיוונה את האיומים אליה)....
המשך תשובה