קיבלתי כתב אישום ראשון בחיי בעקבות אירוע שבו אני מואשם בתקיפה קלה. רציתי לדעת מהם הצעדים הראשונים שעליי לנקוט – האם יש אפשרות לסגור את התיק במסגרת הסדר מותנה, והאם כדאי לפנות מיד לעורך דין פלילי שילווה אותי בהליך. בנוסף, אשמח להבין מהם השלבים הצפויים בדיון הראשון בבית המשפט?
אלון שלום,
צר לי על המצב.
בהנחה שאין לחובתך רישום כלשהו ב-5 השנים האחרונות, המסקנה היא כי מדובר בתקיפה הגורמת חבלה של ממש ולא בתקיפה סתם. אחרת, התיק היה מועבר לשלוחת תביעות הסדר מותנה ולא מוגש בעניינו כתב אישום.
בשל העובדה כי אתה בסכנה של הרשעה ורישום פלילי (ואולי אף עבודות שירות. תלוי בחומרת החבלה ובנסיבות המתוארות), יש צורך שתפנה לסנגור מקצועי ומנוסה לקבלת ייעוץ.
אפשרות שניה היא כי יש לחובתך תיק סגור (או פתוח או הרשעה) מ-5 השנים האחרונות ומהסיבה הזאת לא ניתן היה, עפ״י הנהלים, להפנות אותך להסדר מותנה.
במקרה זה, במידה שאתה מואשם בתקיפה סתם, אתה בסכנה של הרשעה ומאסר ע״ת.
במידה שתרצה, אשמח לבחון את כתב האישום וחומר הראיות ולייעץ לך.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
מוטי שלום, צר לי לקרוא את הדברים. אין מניעה להגיש תביעה בגין כל אירוע ואירוע אך במידה שמדובר בלשון הרע שנמשכת, ההיגיון מחייב להמתין מעט ולהגיש תביעה בגין מספר אירועים. כמו כן, מומלץ לציין בכתב התב...
המשך תשובה