שלום רב רציתי לברר , מהם התנאים שצריכים להתקיים כדי שבית המשפט יסכים להימנע מהרשעה בתיק פלילי? חייב להוכיח נזק קונקרטי למקצוע או שמספיק חשש מפגיעה באפשרויות התעסוקה? אשמח גם לדעת האם ניתן לקבוע פיצוי לנפגע גם ללא הרשעה ?
אביתר שלום,
תנאי ראשון הוא שהאינטרס הציבורי יכול להיות בשלום עם אי הרשעה והכוונה היא לחומרת העבירה ונסיבותיה.
כלומר, צריך שיחה מדובר בעבירה שאינה חמורה מאוד וגם בנסיבות לא דרמטיות.
למשל, הסיכוי לאי הרשעה בעבירה של תקיפת בת זוג שגרמה לחבלה של ממש הוא קלוש והסיכוי לאי הרשעה בעבירה של החזקת סם שלא לצריכה עצמית הוא אפסי.
התנאי השני הוא שהרשעה תפגע פגיעה קשה בשיקום הנאשם. דוגמא לכך היא אי קבלת רישיון מקצועי שכבר כמעט התקבל או חשש מפיטורין ממשרה ציבורית שהנאשם ממלא או ביטול סיווג ביטחוני בתחום האבטחה.
חריג לתנאי הזה הוא נאשם בגיל צעיר (נניח עד גיל 23-24) שכל עתידו לפניו.
ביהמ״ש יכול לפסוק פיצוי לנפגע העבירה הן במקרה של אי הרשעה והן במקרה של הרשעה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אביתר שלום,
תנאי ראשון הוא שהאינטרס הציבורי יכול להיות בשלום עם אי הרשעה והכוונה היא לחומרת העבירה ונסיבותיה.
כלומר, צריך שיחה מדובר בעבירה שאינה חמורה מאוד וגם בנסיבות לא דרמטיות.
למשל, הסיכוי לאי הרשעה בעבירה של תקיפת בת זוג שגרמה לחבלה של ממש הוא קלוש והסיכוי לאי הרשעה בעבירה של החזקת סם שלא לצריכה עצמית הוא אפסי.
התנאי השני הוא שהרשעה תפגע פגיעה קשה בשיקום הנאשם. דוגמא לכך היא אי קבלת רישיון מקצועי שכבר כמעט התקבל או חשש מפיטורין ממשרה ציבורית שהנאשם ממלא או ביטול סיווג ביטחוני בתחום האבטחה.
חריג לתנאי הזה הוא נאשם בגיל צעיר (נניח עד גיל 23-24) שכל עתידו לפניו.
ביהמ״ש יכול לפסוק פיצוי לנפגע העבירה הן במקרה של אי הרשעה והן במקרה של הרשעה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
נועם שלום, כתב אישום מתוקן מוגש לביהמ״ש, בהזדמנות הראשונה הקיימת. במידה שמדובר בתיק עם שלוחת התביעות והמו״מ לתיקון כתב האישום מתקיים בביהמ״ש, טרם ישיבת ההקראה הראשונה, וקיימת הסכמה בין הצדדים, ייתכ...
המשך תשובה