במסגרת מילוי טופס 7000, סעיף ו' הצהרת הרוכש עליי לבצע שומה עצמית. במקרה שלי מדובר בשני רוכשים לא מאותו תא משפחתי כך שצריך לצרף הצהרה נלווית (כך שיש הצהרה לכל רוכש). השאלה שלי היא האם בעמודת "שווי לצורך מס רכישה" עליי למלא את השווי המלא בכל אחת מההצהרות או מחצית השווי בכל אחת (מכיוון שכל רוכש מקבל מחצית מהזכויות בנכס)
דיווח לרוכשים שאינם בני משפחה י, יש לצרף טופס שומה עצמית נוסף להצהרה הראשית. מבחינת סכום הרכישה , יש למלא את הסכום היחסי של כל אחר, אבל צריך לשים לב שמבחינת מדרגות המס, גם הן משוייכות באופן יחסי לכל אחד מהרוכשים,
אציין כי מדובר בחישוב מורכב מעט, ולאור ההשלכות של דיווח שגוי, כדאי מאוד להעזר בעו"ד לצורך הדיווח.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

בעל דירה יחידה שמשכיר אותה , ובמקביל שוכר דירה, יכול לנכות את דמי השכירות שהוא משלם על הדירה שהוא שוכר ( עד 7,500 ש"ח ) מדמי השכירות שמקבל, על הדירה שמשכיר ( בכפוף למקסימום) , ועל היתרה ישלם 10% מס. ...
המשך תשובה