שלום, לפני כשנתיים ב-4/2014 רכשנו דירה מקבלן ולא שילמו מס רכישה. אני מבינה שעלינו למכור את הדירה בתוך שנתיים. מה קורה במידה ועדיין לא הצלחנו למכור את הדירה שאנחנו גרים בה כעת ? אם עוברות שנתיים מיום רכישת הדירה מהקבלן וטרם מכרנו האם אנחנו מחוייבים בתלשום מס רכישה על הדירה כדירה שניה ?
החוק קובע כי ברכישת דירה מקבלן, הדירה תחשב דירה יחידה , אם היתה בבעלות הרוכש דירה אחת נוספת לדירה הנרכשת והיא נמכרה בשנים עשר החודשים מהמועד שבו היתה החזקה בדירה שרכש אמורה להימסר לידיו על פי ההסכם עם הקבלן, ואם חל עיכוב במסירת החזקה בשל נסיבות שאינן בשליטתו של הרוכש - בשנים עשר החודשים מהמועד שבו נמסרה לידיו החזקה בדירה בפועל,
יש לזכור שמדובר רק במקרה שהיתה בבעלות הרוכש מהקבלן דירת מגורים אחת, שדירת הקבלן למעשה מחליפה אותה, כדירת המגורים היחידה של הרוכש.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

אין "כלל אצבע" לגבי התשלום . עורך הדין זכאי לשכר "ראוי" עבור עבודתו. השכר הראוי נגזר מהיקף העבודה שנעשתה, מול השכר שהוסכם עבור ביצוע מלא העבודה בשלמות....
המשך תשובה