אני מתכוון למכור נכס אחד שבבעלותי הפרטית. האם מס השבח מצטרף לגובה ההכנסה שלי כשכיר? ומשם לוקחים את גובה המס שבח? אשמח לדעת
באופן עקרוני, כאשר מדובר באדם פרטי, אם קיים חיוב במס שבח, ניתן לשלמו לפי השיעורים הקבועים בחוק מס שבח.
יש אפשרות להוסיף את השבח להכנסה השנתית , כולל פריסה 4 שנים אחורה, ואז לשלם את המס לפי שיעורי המס השולי שלך.
זה בד"כ משתלם למי שאינו עובד, או שיש לו פטור אחר ממס, שכן שיעור מס ההכנסה השולי, שיחושב בדרך זו, עלול להיות גבוה מהחיוב במס שבח.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אסף אלקוני, עו"ד
055-4532703
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ראשית הרשו לי להשתתף בצערכם, אכן אין ספק כי נגרמה לכם עגמת נפש רבה, כתוצאה מהתנהלות לא נכונה של המוכרת. את נושא המס יש לברר בתחילה, ולא "להיזכר" בעניין לאחר שהקונים , משקיעים מאמצים וכספים , ומעוניינ...
המשך תשובה