שלום, אני נמצאת עכשיו בצבא בתפקיד מודיעיני שנדרש לעבור סיווג בטחוני בשבילו. לפני שנתיים(בגיל 16.5) נפתח לי תיק על הטרדה באמצעות מתקן בזק ונסגר בהסדר מותנה כשהגעתי לגיל 18. בעקרון אני ועוד חברה ״עבדנו״ על מישהו בטלפון ותפסו רק אותי, אבל אחרי שהמשטרה ראתה ששתינו עשינו את זה אז הגענו להסדר מותנה. האם ידוע אם תיק זה פוסל אותי מלקבל סיווג בטחוני?
תמר שלום,
בהתאם לסעיף 11א ופריט ח לתוספת השלישית לחוק המרשם הפלילי, מידע על תיקי משטרה סגורים (כולל על תיקים שנסגרו בהסדר מותנה) יכול להימסר ע״י משטרת ישראל לראש אגף כ״א בצה״ל (או למי שהוא מינה לעניין זה) ״לעניין תפקידים בעלי רגישות מיוחדת, כפי שייקבע בפקודות הצבא״.
אין לי מושג אם התפקיד אליו את מיועדת בחיל המודיעין הוגדר בפקודות הצבא כתפקיד ״בעל רגישות מיוחדת״ אבל קיימת אפשרות כזו.
במידה שצה״ל, אכן, ייחשף לתיק הסגור שלך-הרי שהוא ישקול אם לקבל אותך לתפקיד המיועד.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
אבי שלום, המחיקה היא לא פיסית אלא ״רעיונית״. המשמעות היא שאף גוף שייחשף להרשעה (וקיימים בודדים כאלה במדינה) לא יוכל לקחת אותה בחשבון ושמותר לך שלא לציין את ההרשעה, בכל מקום שתישאל על עבר פלילי (אפי...
המשך תשובה