תיק שניסגר בשנת 2008 אך עדיין מופיע ברישום המידע הפלילי שהונפק, האם מידע זה יועבר לשגרירות זרה לצורך קבלת דרכון זר? ומדוע אחרי 14 שנה - (התיישנות) לא נמחק האוטומטי הרישום הפלילי וכיצד ניתן לעשות זאת?
מאיה שלום,
משטרת ישראל אינה מוסמכת, עפ״י חוק, להעביר מידע אודות הרשעה, שחלפה תקופת ההתיישנות שלה, לרשות זרה.
לשאלתך, הרשעה שחלפה
תקופת ההתיישנות שלה וגם כזאת שחלפה תקופת המחיקה שלה-אינה נמחקת, פיסית, מגיליון המרשם הפלילי של הנדון ולא ניתן למחוק אותה. המונח ״מחיקה״ מתייחס למחיקה ״רעיונית״ בלבד ולא למחיקה פיסית. מחיקה רעיונית במובן שאף גורם לא רשאי לקחת בחשבון שיקוליו הרשעה, שחלפה תקופת המחיקה שלה.
לא מחיקה פיסית, מכיוון שחוק המרשם הפלילי אינו נוקט בביטוי: ״ההרשעה תימחק״ אלא בביטוי: ״יראו את ההרשעה כהרשעה שנמחקה״.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב, לקונסול אין כל גישה למחשב המשטרתי ולתיקי המשטרה הסגורים שלך. סורבת על רקע אחר לחלוטין (ייתכן שהיה לו חשש כי תנצל את הויזה ע״מ להישאר בארה״ב ולא לשוב לישראל). אני מציע שתפנה למשרד עורכי דין...
המשך תשובה