שלום יש לי רישום פלילי במשטרה מגיל 13-17 , שירתתי בצבא ביחידה קרבית ואני בן 42 והרישום עדיין קיים , זה לא אמור להימחק אוטומטי?
אליאב שלום,
לא כל תיק משטרה נמחק אוטומטית, בחלוף 7 שנים (5 שנים לקטין) ממועד ביצוע העבירה אלא רק תיק יחיד מסוג עוון (עבירה שהעונש הקבוע לצידה בחוק אינו עולה על 3 שנות מאסר) ולא מסוג פשע.
כמו כן, גם לא כל תיקי העוון נמחקים אלא רובם (למשל, עבירות מסויימות מסוג מרמה, מעשה מגונה, הסעה והעסקת שב״ח ועוד כמה עבירות-אינן נמחקות אוטומטית).
לכל התיקים שאינם נמחקים אוטומטית יש צורך להגיש בקשה למחיקה.
במידה שתרצה, אשמח לסייע לך בכך.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
גיל בר-אור, משרד עורכי דין
055-4532755
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
גיל שלום, מידע בדבר אי הרשעה לא נמסר ממשטרת ישראל לרשויות זרות (כמו גם מידע בדבר תיקים סגורים) אלא רק מידע אודות תיקים פתוחים ואודות הרשעות, שלא חלפה לגביהן תקופת ההתיישנות....
המשך תשובה