אני נמצא במעצר בית- 3 חודשים. האם מגיע לי משהו מביטוח לאומי?
חורה שלום,
במידה שאתה מעל גיל 18 ונמצא במעצר בית מלא (ללא יציאה לעבודה), הרי שמגיעה לך קצבת הבטחת הכנסה מהביטוח הלאומי.
עליך להגיש לביטוח הלאומי (אפשר דרך האתר או דרך מיופה כוח) תביעת קצבה (יש טופס תביעה באתר שלהם) ביחד עם המסמכים הבאים: כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, החלטת השחרור למעצר בית (עם חותמת מקור של מזכירות ביהמ״ש) והחלטה בדבר מועד הדיון הבא (כדי שהביטוח הלאומי יוכל לדעת שהתיק שלך טרם הסתיים) חתומה בחותמת מקור של מזכירות ביהמ״ש.
גובה הקצבה היא כ-1,600₪ לחודש.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד שי שקד
055-4532878
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

רפי שלום רב, בדרך כלל ההקלה הצפויה היא בענייני תעסוקה. עליך להציג בפני שירות המבחן מקום תעסוקה \לימודים וכד`. בלי קשר ניתן לבקש להקל בתנאים כך שיוותר מעצר בית "ליילי" בלבד. עלי לשמוע את מלוא הפר...
המשך תשובה