גיליתי לפני כמה ימים שמישהו שמתחזה לי בפייסבוק פתח פרופיל בדוי על שמי, עם התמונה שלי. הוא פנה לחברים שלי וכתב הודעות בשמי. האם אני צריכה להתלונן על כך במשטרה? מה יכולים לעשות לו על זה?
דניאל שלום,
התחזות היא עבירה פלילית אם מטרתה להונות. אם בשליחת הודעות בשמך יש כדי לגרום לאחרים להאמין שאת שולחת את ההודעות ולהביא לפגיעה בך - ייתכן ויש מקום להגשת תלונה במשטרה.
בלי קשר, לפייסבוק יש מנגנון להגשת תלונות - וניתן לדווח על פרופיל מתחזה ולאחר בדיקה הם בדרך כלל מוחקים את המתחזה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עורך דין אביאל שמעוני
055-4317366
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ברוב המקרים דיווח חדשותי שאינו עומד בתנאים של סעיף 27(א) לחוק זכות יוצרים לא ייחשב שימוש הוגן. במקרים מסוימים, אכן הדבר יכול להיחשב כשימוש הוגן, אבל צריך להראות עניין ציבורי רב בפרסום. מתן קרדיט מפחית...
המשך תשובה