בהתאם לחוק, על מנת למות אפוטרופוס לאדם שלקה בנפשו, יש להחתים את בני המשפחה מדרגה ראשונה של החסוי (הורים, אחים וילדים). האם הביטוי "דרגה ראשונה" כולל בתוכו גם אחים/הורים חורגים? חוק הכשרות המשפטית והאפטרופסות שותק לעניין זה.
שלום נטלי,
החוק אינו מחייב "החתמה" של איש, מלבד זה המבקש את מינוי כאפוטרופוס לחסוי. ודאי שבית המשפט (וגם היועץ המשפטי לממשלה, שהוא צד בכל הליך כזה) יבקש לדעת מהי עמדתם של בני המשפחה לסוגיהם, ויחליט על פי הנראה בעיניו כמתאים ביותר לטובתו ורווחתו של החסוי.
בברכה,
עו"ד עידו
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד ונוטריון עידו לשם
055-4532760
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

שלום לאה, העניין מורכב מכדי להשיב כאן וכן דרושים לי פרטים נוספים על מנת לחוות דעה. מציע ליצור עמי קשר טלפוני במס` הטלפון אשר מופיע באתר. בברכה, עו"ד עידו...
המשך תשובה