פתחתי תיק הוצאה לפועל ואני רוצה להטיל עיקול על המשכורת שלו אצל המעסיק. האם המעסיק מחויב להעביר את הכספים ישירות לתיק או שהוא רק מקפיא אותם? במידה והחייב מגיש בקשה לביטול העיקול , מה האפשרויות שלי כנושה להתנגד לכך ולהבטיח שהחוב ימשיך להיפרע בצורה עקבית?

אופק שלום רב,
כאשר נשלח למעסיק צו עיקול על משכורת החייב, המעסיק מחויב לדווח על ההכנסות ולהעביר את הכספים המוחזקים בידו כל חודש, בכפוף להגבלות בחוק.
כחלק מהחלטה לחייב בצו תשלומים, יבוטלו העיקולים על חשבון העו"ש והמשכורת, והנושה יקבל תשלומים חודשיים על פי הצו. ניתן לפעול לאתר ולממש נכסים אחרים במידה וקיימים.
אפשר לבקש לחקור את החייב ולהעלות טענות סותרות. במקרה ויתברר כי הדיווחים של החייב אינם נכונים או שלחייב נכסים/כספים שלא דיווח עליהם, ניתן לבקש לבטל את הצו ולהמשיך לפעול נגד החייב ללא הגבלות.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
דרעי רייפר ושות` עורכי דין
055-4547149
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר

ענת שלום רב, על פי הנתונים שהצגת, נשלחה אלייך סחורה פגומה או שלא תואמת להזמנה שלך. מומלץ לנסות למצוא פתרון הוגן או לפחות אחד שיצמצם את הנזק כמה שניתן. במידה ולא הצלחתם להגיע להבנות והספק לא מעו...
המשך תשובה