שלום לעורך דין, אני עובדת כסייעת בגן ילדים קרוב לעשרים שנה. במסגרת עבודתי אני משתמשת הרבה בקול, אני צריכה לשיר, לקרוא סיפורים לילדים, ולפעמים גם לצעוק בקול רם. נגרם לי נזק במיתרי הקול, ואני צריכה לעבור ניתוח. האם לדעתך מדובר במחלת מקצוע? תודה מראש
שלום עינב,
נזק למיתרי הקול המתבטא בצרידות או בדרכים אחרות יכול היות מוכר בביטוח הלאומי כמיקרוטראומה הנגרמת כתוצאה משימוש ממושך בקול והוא אופייני במיוחד אצל עובדי חינוך.
יש לבדוק מהו סוג הנזק והאם הוא אופייני לשימוש אינטנסיבי במיתרי הקול או שמא הוא נובע מגורמים תחלואתיים, עישון וכיוצא באלה גורמים חיצוניים.
אשמח לעמוד לרשותך.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אורן מעוז משרד עו"ד
055-4532935
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.png)
אלי שלום, עובד שנחשף באופן קבוע לרעשים מזיקים או עובד בתנאי רעש משתנים עשוי להיות מוכרים במוסד לביטוח לאומי היה וקיימת גם ירידה בשמיעה בתדרויות הדיבור. כמו כן, במידה והעבודה בוצעה מבלי שהמעסיק סיפק ...
המשך תשובה