יצאתי לפנסיה מוקדת בגיל 59. עבדתי 30 שנה כמורה לחנ"ג בשמש. בשנתיים האחרונות הוציאו לי כבר נקודה טרום סרטנית וגם נקודה סרטנית המוכרת בשם מלנומה. האם אני זכאית לפיצוי?
.png)
שלום רב,
עובד שנחשף באופן קבוע לשמש ובעקבות חשיפה זו לקה בסרטן מן הסוג הנגם כתוצאה מחשיפה לשמש- עשוי להיות מוכר ע"י המוסד לביטוח לאומי כמי שנפגע בעבודתו ולזכות בפיצויים.
כמו כן, במידה והעבודה בוצעה מבלי שהמעסיק סיפק אמצעי מיגון מתאימים כמו קרם הגנה, אזור מוצל לקיום השיעורים וככל שלא נערכו הדרכות מיגון תקופתיות על ידי המעסיק - ניתן לשקול גם הגשת תביעה כנגד המעסיק.
עם זאת יש צורך בבדיקת המקרה לגופו יחד עם המסמכים הרפואיים.
בכבוד רב,
און רונן, עו"ד - עוסק בתחום הביטוח הלאומי
נשמח לעמוד לשירותך.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אורן מעוז משרד עו"ד
055-4532935
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.png)
על מנת להוכיח קשר בין התפרצות מחלת האסטמה לתנאי העבודה יש לעבור על רשימת החומרים איתם באת במגע ועל התיעוד הרפואי הרלוונטי- ולהראות קשר בין השניים. נשמח לעמוד לרשותך....
המשך תשובה