שלום רב ותודה מראש הורי מבוגרים,עצמאיים אך הם מטילים ספק בכוחותיהם הנפשיים להתמודד ולהתנגד מול רוב מכריע של הדיירים האחרים(או מול כולם) הרוצים בהריסת הבנין. עדיין לא הוגשה תוכנית לעיריה. הענין נמצא בשלב של אסיפות דיירים עם הקבלן,וכנראה גם שיחות אישיות עם הקבלן. הורי לא חתמו על שום דבר, אך הסכימו בע"פ מול נציג הקבלן ברגע של חולשה לדבריהם, עקב גילם. במשך השנים ביצעו תוספות בניה, שהגדילו מאוד את שטח הדירה לכ-130 מ"ר במרצפות, גם ע"ח השטח הציבורי, בהסכמת השכנים של אותה תקופה. עכשיו הסכימו בע"פ לקבל שטח כמעט זהה לנוכחי. לשכנים האחרים שלא בנו תוספות הבטיח הקבלן תוספת שטח משמעותית, כגון חדר נוסף. אני מבין שהסכמה בע"פ לא מחייבת אותם. א. מה הסיכוי שלהם במצבם להצליח במשפט למנוע את ההריסה? יש תקדימים? ב. מה הסיכוי/התקדימים לאנשים במצבם לצאת בשלום מתביעה אזרחית על מניעת רווח והשבחה מהשכנים? ג.ואם ח"ו המצב מדרדר עד המשפט- מהם הקריטריונים של מגבלה גופנית או אחרת (לפי התקדימים)-שלא להפסיד בתביעה אזרחית? ושלא להפסיד בתביעה נגד עצם ההריסה? ד. מהו בערך השטח או הפיצוי שמקובל לתת לדייר כזה שבנה תוספות כנ"ל? ה. האם בימ"ש מתערב בגובה הפיצוי הנ"ל? בתודה
מחייבות כי תפגשו עם עו"ד. היות וחסר פירוט ניתן לפנות גם טלפונית.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עודד פרץ ושות`, משרד עורכי דין
055-4532759
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
נדמה שזה לא חוקי. הסיבה לכך היא שמדובר בתחזוקה של רכוש משותף לכולם ולכן כולם צריכים להשתתף בהכל, וזה ממש לא רלבנטי שבמקרה זה עובר בשטח שלך, ולכן, בהתאמה, אתה לא צריך להיות מקופח כתוצאה מכך. ...
המשך תשובה