האם נפגע תאונת עבודה במשרה חלקית יקבל אותו פיצוי לו רק היה מדובר במשרה מלאה? אם לא , איך ההבדל מתבטא לצורך חישוב פיצוי שאותו אמור לשלם הביטוח של המעסיק?
שלום שי,
ככלל- המעסיק אמור לבטח את העובדים שלו בפוליסה לביטוח (או קרן פנסיה). נהוג לקרוא לפוליסה זו ביטוח מנהלים. מקובל כי בעל הפוליסה הוא המעסיק, היות והוא מפריש לפוליסה כספים מטעמו ואילו המבוטח (זה החשוב) הוא העובד. כך שהפוליסה הזאת שלך והיא מלווה אותך לכל מעסיק חדש או אפילו אם תהפוך לעצמאי. לכן היא חשובה ויקרה ואם היא נפתחה מזמן חשוב לשמר אותה. בנוסף, אתה אמור לקבל עדכונים ודיווחים מחברת הביטוח ולוודא כי בפרטים המופיעים בדו"ח השנתי ו/או הרבעוני לא נפלה כל טעות.
בתשובה לשאלתך- עובד הנפגע בעבודה והמעסיק כאמור, פתח עבורו באמצעות סוכן ביטוח, פוליסה לביטוח הכוללת כיסוי לאובדן כושר. סוכן הביטוח מציין בהצעה לביטוח - מהו סכום הביטוח המבוקש לכיסוי אובדן כושר עבודה. לפיכך אין חשיבות לעובדה כי אתה עובד במשרה חלקית, אלא חשוב לבדוק כי השכר המבוטח בכיסוי אובדן כושר עבודה מתאים לשכר שלך בפועל.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד רונית לוי
053-7101893
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
העלית סוגיות רבות שיש לבדוק מה הכיסוי בפוליסה שלך? האם שילמת ריסק? ועוד. את מוזמנת לפנות למשרדי בכדי לבדוק....
המשך תשובה