שלום. אבקש לשאול 2 שאלות : 1. בבניין המשותף שאני גר בו יש 8 דיירים שרק לשניים מהם יש שטח קרקעי ובין שני השטחים יש גדר מפרידה . שאלתי : האם אחריות הטיפול על הגדר בין 2 השטחים היא של ועד הבית או של 2 הדיירים שלהם השטח הקרקעי . אני מבקש לציין כי הגדר היא גדר הפרדה פנימית ולא חיצונית של כל הבניין ולוועד הבית או ליתר הדיירים אין כל גישה או אחריות על גדר זו . 2. הבניין בחלקו מגודר חיצונית בקיר אבן שאותם דיירים שיש להם שטח קרקעי שתלו עצים בצמוד לחלק מהגדר בניגוד להסכמת כל הדיירים על מנת שהעצים יסתירו את השטחים שלהם מבחוץ . אותם עצים גרמו לנזק לקיר החיצונית המשותפת והקיר התמוטט בגלל שורשי העצים . מי אחראי לתקן את הנזק . תודה
יש לעיין במסמכי הבית המשותף (תשריט ותקנון) על מנת להשיב.
בברכה,
אייל אשכנזי, עו"ד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
רפי רפאלי, משרד עו"ד ונוטריון
055-4533077
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
הדבר עדיין לא נקבע בפסיקה, נראה שדי ברוב רגיל תלוי מה עלות לכל דייר יש הבדל בין בית 50 דיירים לבין בית עם 4 דיירים...
המשך תשובה