לפני ארבעה חודשים חתמנו חוזה עם חברה שמספקת קיטים לבניית בתי עץ. העברנו שליש מהסכום והספק התחייב שתוך 90 יום הסחורה אצלנו. בחוזה (שאיננו מפורט בכלל) יש רק סיוג שבמידה ובעקבות המצב יהיו עיכובים בנמלים אז המשלוח יכול להידחות. החוזה נחתם והכסף שולם הרבה אחרי פרוץ הקורונה וחלק מהדחיפה שהייתה לספק שנסגור ונשלם כבר הייתה אמירה שהמחירים עשויים להעלות ולכן כדאי לסגור מהר.. וכך באמת עשינו.. מאז חלפו ארבעה חודשים ולא שמענו מהספק. אתמול הוא התקשר והיינו בטוחים שהנה הסחורה הגיעה אלא שאז הגיעה ההפתעה והוא אמר שהתקשרו אליו היום לומר לו שיש עליית מחירים רצינית בעקבות הקורונה ולכן הכל עולה באחוזים גדולים. הספק הציע שנבטל העסקה ונקבל הכסף חזרה או שנשלם את ההפרש.. " להבנתנו הוא מחויב לנו. בחוזה אין לו שום נקודת יציאה (וגם לנו כיוון שזו הזמנה אישית) וכבר שילמנו הכסף. ובכלל החוזה נחתם בערוב ימי הקורונה כך שגם טענת "מכה משמיים" אם היתה רלוונטית במידה והכל היה נחתם לפני הקורונה לא נראית רלוונטית כאן.. לתחושתנו הוא התעכב עם ההזמנה והשאיר הכסף אצלו ועכשיו כשביקש להזמין גילה להפתעתו שמחירים עלו. האם יש משהו שטענתו שפוטרת אותו מאחריות לגבי הבאת הסחורה או לחילופין החזרת הכסף עם פיצויי על כל ההפסדים שנגמרים לנו מהאיחור (והם רבים: ביטול חוזה עם קבלן שמחכה לבנייה, שכ"ד מהיחידות ועוד..) אשמח מאד מאד לחוות דעת
דוד שלום
יש לבחון את מלוא תנאי ההסכם וכן להבין את מלוא העובדות (מועד הזמנה, התחייבות הלספקה וכד) כדי לענות על שאלתך.
אתה מזומן לפנות למשרדי לצורך השלמת פרטים והמשך בדיקה, בדרכים המקובלות.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד גיא הרשקוביץ
053-9428571
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
עומרי שלום, ככלל יש לבדוק את תנאי ההתקשרות מול רו"ח. ככל שרו"ח לא מילא אחרי תנאי ההסכם (או הסכם בהתנהגות), אכן יכול שקמה לך עילת תביעה כלפיוץ...
המשך תשובה