האם חייבים לפנות לכל בעלי הדירות ולקבל את חתימתם על הסכמה או התנגדותם להרחבת המרפסות או מספיק לתלות את השאלה במקומות ציבוריים בבניין?
בניית מרפסת לבניין קיים כבר הוגדרה על ידי הפסיקה כהרחבה הנדרשת לרוב.
הצורך ברוב מתחלק כדלקמן:
אם מדובר על תוספת מכוח תכנית בת תוקף - 75%.
אם מדובר על תוספת מכוח חוק ולא תכנית בת תוקף - 100%.
בענייננו אני מניח שקיימת תכנית בת תוקף ולכן אתה נדרש להסכמה פוזיטיבית של 75%.
במידה והדירות לא בנות גודל אחיד אז יהיה צורך גם ב75% ששטח הבעלות ברכוש המשותף יעלה על 2/3.
הריני לשירותך להכוונה נאותה.
בהצלחה
מורן גור, עו"ד.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אמיר לנטון ושות` - משרד עורכי דין
055-4532872
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
דנה שלום רב קשה להבין מהשאלה מה הבניה המתבקשת, ומי פונה למפקחת (המתנגד או היזם?). על פניו יש ליזם כאן בעיה אך יש לבחון כלל הנתונים לרבות תקנוני הבניינים ואופן רישום הבניינים בטאבו והסכמות הדיירים, על...
המשך תשובה