בין בתי שכנים קיימת חומה. שכן א מעוניין להגביה את החומה באמצעות גדר עץ. שכן ב מסרב. אם שכן א יקים את גדר העץ מתוך השטח שלו בלבד, ניתן לוותר על הסכמתו של שכן ב? יצוין כי אין בהגבהה להוות פגיעה כלשהיא בשכן ב'
יש לבחון האם הגדר עומדת בתקנות לרבות גובהה מימדיה וכיוצ"ב, ובהתאמה רק לאחר מכן לבחון האם החיץ המופרד הינו באמצע ו/או בשטח של שכן א'.
אי לכך נכון הדבר שככל ומדובר בשטח שכן א אין צורך בהסכמת שכן ב אולם ישנם היבטים נוספים, האם מדובר במושע (בעלות משותפת) או לחלפופין תתי חלקות נפרדות ורשומות, האם יש צורך בהקלה מעבר לגובה הקבוע בתב"ע וכיוצ"ב.
לגופו של עניין תמיד רצוי להתייעץ עם עו"ד לתכנון ולבניה טרם קבלת החלטות בינוי בהיבט זה.
בהצלחה.
מורן גור, עו"ד.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אמיר לנטון ושות` - משרד עורכי דין
055-4532872
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
.jpg)
היי מרים, תצהיר אחד (טופס 2 לתקנות) בו מציינים בין היתר הסעיפים שבידיעה אישית ואלו שלמיטב הידיעה והאמונה והמקור לכך. מקום מושבו של ביהמ"ש מן הסתם ידוע לך, הרי שם את מגישה. מספר הליך העתירה מתקבל בהג...
המשך תשובה