טוען רבני הוא זה המתמחה בייצוג לקוחות מול בתי הדין הרבנים בנושאים של דיני משפחה, בדומה לייצוג של עורך דין אך עם כמה הבדלים.

 

אם אתם נזקקים לייצוג בפני בתי הדין הרבני אתם רשאים לבחור בין עורך דין לבין טוען רבני, אך יש לקחת בחשבון כי רק טוען רבני מכיר את דיני ההלכה וסדרי הדין של בתי הדין הרבניים ויודע כיצד לייצג את הלקוחות. טוען רבני הוא אינו עורך דין, אך בהחלט למד ומכיר את דיני המשפחה והכשרתו של טוען רבני כוללת שליטה בהלכה ובמשפט העברי – הדבר מעניק יתרון ללקוחות על פני עורכי דין כאשר מייצגים לקוחות בפני בית הדין הרבני. כמו עורכי הדין, גם טוען רבני מחויב לאתיקה מקצועית וסמכויותיו דומות לסמכות עורכי הדין.

 

המקרים המגיעים לבתי הדין הרבניים דורשים רגישות רבה, שמירה על פרטיות הלקוח וידע נרחב במשפט העברי

 

לא אחת הטוען הרבני צריך להתמודד עם סוגיות של גיור, הוכחת הזהות היהודית ועוד נושאים בהם יש לו יתרון על פני עורכי דין.

 

טוען רבני מייצג לקוחות בפני בתי הדין הרבניים במבחר נושאים מתחום דיני המשפחה, אך לא רק. לצד ההתעסקות בנושאי גירושין, טוען רבני מתעסק גם בירושות, צוואות ואפילו מקרים של בוררות עסקית המגיעים אל בתי הדין הרבניים.

 

צורת ההתנהלות של בתי הדין הרבניים נשענת על המשפט העברי וישנו שוני גדול מאוד בינם לבין בתי המשפט האחרים. השפה המשפטית שבה הם משתמשים נובעת מתוך המשפט העברי והיא כוללת במקרים רבים ביטויים בארמית ומושגים שיכולים להיות זרים לעורכי דין. מכאן עולה המסקנה שבכל הנוגע לייצוג בפני בתי הדין הרבניים ישנו יתרון גדול לטוען רבני על פני עורכי דין. טוען רבני משתמש בטיעונים הלכתיים התקפיים בבתי הדין הרבנים, טיעונים אלו עלולים להיות זרים לעורכי דין.

 

טוען רבני יכול לעזור לכם בכל מקרה גירושין או כל מקרה של מחלוקת בה הוחלט לפנות לבין הדין הרבני. עם ייצוג נכון בבתי הדין הרבניים תוכלו לפתור את המחלוקת בצורה מהירה ויעילה ואפילו זולה יותר בהשוואה לבתי המשפט למשפחה ולשימוש בעורכי דין. 


עודכן ב: 23/01/2019