אם נקראתם לחקירה במשטרה, או הייתם מעורבים באירוע שעלול לסבך אתכם, עליכם לפנות מיד לעורך דין פלילי - סנגור, ולקבל ייעוץ מקצועי ומקיף אודות זכויותכם.

 

 

ישנם פעולות רבות שניתן לבצע ולא לחכות לכתב האישום, שיגיע לפעמים גם שנים מאוחר יותר ולעיתים ללא הודעה מוקדמת. לכן, חשוב שתדעו מה תפקידיו של אותו סנגור ומה עליו לבצע בשלבים שלפני הגשת כתב האישום.

 

1. 1. ייעוץ בחקירה.

2. 2. שחרור ממעצר.

3. 3. השבת תפוסים.

4. 4. השפעה על הליכי חקירה.

5. 5. שימוע.

6. 6. שינוי עילת סגירה.

 


חשוב לזכור - בשלב החקירה כל חומרי החקירה חסויים, ולכן על החשוד לשמש "מרגל" ולקבל כמה שיותר מידע על החשדות נגדו, כדי שהסנגור יוכל לתת ייעוץ פרטני (עובדות, זמנים, פרטים מלאים).

 

לאחר החקירה, צריך לבצע פעולות אקטיביות מול הגוף החוקר, בין היתר, השבת תפוסים – אם נתפסו, השפעה חוקית על הליכי חקירה – גיוס ראיות או עדים, ביקורת על הליכי חקירה, העלאת טענות משפטיות ועובדתיות ועוד.

 

זכרו כי גם תיק שנסגר מותיר אחריו רישום ואינו נמחק מרישומי המשטרה. המקרה היחיד בו התיק יימחק מהרישום הוא כאשר התיק נסגר בעילה של "חוסר אשמה" וישנן אפשרויות להשיג את המבוקש.

 

לסיכום, לא לחכות שהרשות החוקרת תעשה את שלה, כי היא תעשה – השאלה מה אתם תעשו בזמן הזה. בכל שאלה, לא להסס, תפנו לקבלת ייעוץ.


עודכן ב: 22/08/2021