בית משפט השלום ברמלה עסק לאחרונה בסוגיית העונש הראוי לגבר שהיכה את זוגתו במספר הזדמנויות, שבר את מכשיר הסלולרי שלה ואיים עליה כי יהרוג אותה באמצעות סכין שכיוון לעברה. השופט קבע כי רצף המעשים האלימים שביצע האיש נגד זוגתו מחייבים להשית עליו ענישה משמעותית ומרתיעה וגזר עליו עונש של 14 חודשי מאסר בפועל ו-6 חודשי מאסר מותנה. האיש הורשע לאחר שהודה בביצוע עבירות של תקיפת בת זוג, איומים והיזק לרכוש.


לפי העובדות שפורטו בגזר הדין, בתאריך 29.7.20 האישה אמרה לבן זוגה כי היא מתכוונת להתגרש ממנו והוא בתגובה סטר לה והיכה אותה בראשה. בהמשך האישה נטלה סכין מטבח והגבר לקח את הסכין מידה, כיוון אותה אליה ואיים עליה שיהרוג אותה. כחודש לאחר מכן, בתאריך 29.8.20 במהלך ויכוח בין בני הזוג, הגבר קילל את זוגתו, היכה אותה בראשה ובגבה וגרם לה לחתך ולדימום בידיה כאשר לקח מידיה בכוח זוג מספריים שהחזיקה.


הגבר איים על זוגתו בסכין תוך שהוא אומר לה שיהרוג אותה


בתאריך 4.9.20, על רקע ויכוח שהתעורר בין בני הזוג בסוגיית רצונה של האישה להתגרש מבעלה, הוא צעק לעברה, נטל 3 אגרטלים והשליכם לרצפה. האישה ברחה מהגבר לכיוון המטבח אך הוא התקדם לעברה, סטר לה על פניה, נטל סכין מטבח ואיים עליה שיהרוג אותה.


הגבר המשיך בהתנהגותו האלימה ובתאריך 5.9.20 בעת שזוגתו החזיקה את בנם על ידיה, עקב ויכוח על אופן לבושה, היכה אותה הגבר בגבה, איים עליה כי יהרוג אותה והיכה אותה בשנית. בהמשך האיש לקח את מכשיר הטלפון הסלולרי של זוגתו, הטיח אותו לעבר הקיר וגרם לשבירתו.


הגבר ביצע מעשים אלימים חמורים שכללו גם איומים קשים


השופט ציין כי הגבר ביצע כלפי זוגתו שורת מעשים אלימים חמורים שכללו גם איומים. השופט הוסיף כי בכל פעם שהתעורר ויכוח בין הגבר ובין זוגתו, הוא היכה אותה ואיים עליה באיומים קשים שלוו באיומי סכין.


השופט קבע כי מעשיו של הגבר מחייבים להשית עליו ענישה מרתיעה שתשיב לו כגמולו ותרתיע אותו ואת הציבור מפני ביצוע עבירות אלימות במשפחה. השופט ציין כי תופעת האלימות בתוך המשפחה הפכה למגפה של ממש המחייבת מתן מענה באמצעות השתת ענישה חמורה.


השופט הבהיר כי למרות חומרת המעשים שביצע האיש כלפי זוגתו, אין מדובר באדם בעל עבר פלילי בעבירות של אלימות בתוך המשפחה והוא מעולם לא ריצה עונש מאסר בפועל.


לאחרונה חלה הדרדרות במערכת היחסים בין בני הזוג


בתסקיר שערך לאיש שירות המבחן צוין כי הוא יתום מאב מגיל צעיר, סיים 13 שנות לימוד ועובד לפרנסתו. עוד צוין כי משיחה שנערכה עם המתלוננת עלה כי האיש ניהל חיי משפחה טובים אך לאחרונה חלה הדרדרות במערכת היחסים בין השניים ולמרות שהגישה תביעת גירושים מסרה שהיא מעוניינת להמשיך לחיות יחד עימו.


שירות המבחן ציין כי ברור שהאישה מצמצמת מחומרת המעשים של בן זוגה ואינה פנויה להעמיק ולבחון את הבעייתיות והמורכבות במצבו.


השופט ציין כי הגבר לא השתתף בהליך שיקומי וטיפולי מוכח למרות המלצת שירות המבחן. כמו כן צוין כי האיש הורשע בעקבות הודאתו ובכך חסך זמן שיפוטי משמעותי ואת עדותה של המתלוננת.


המעשים שביצע האיש כלפי זוגתו מחייבים לנקוט בענישה מכבידה


לפי קביעת השופט, רצף המעשים האלימים שביצע האיש כלפי זוגתו מחייבים נקיטת ענישה בעלת משקל שתשיב לו כגמולו ותרתיע אותו מלשוב ולבצע את מעשיו האלימים בתוך התא המשפחתי. עם זאת, השופט ציין כי לא מדובר באיש בעל עבר פלילי מכביד או עבר פלילי בתוך התא המשפחתי. הובהר כי האיש הביע מוטיבציה לשיקום ולכן יש לקבוע את עונשו באופן מתון יותר מזה שעתרה לו המדינה.


השופט ציין כי הצדדים הציגו הסדר טיעון שבמסגרתו המדינה טענה לעונש של 19 חודשי מאסר בפעול ואילו הגבר טען לענישה מקלה ביותר על רקע מעצרו מתאריך 5.9.20.

 

יש לך שאלה?

פורום כתב אישום במשפט הפלילי


בסופו של דבר השופט החליט להשית על האיש עונש של 14 חודשי מאסר בפועל שיחלו להימנות מיום מעצרו- 6.9.20 וכן 6 חודשי מאסר מותנה למשך תקופה של 3 שנים ממועד שחרורו, שלא יופעל אלא אם האיש יבצע עבירת אלימות כלפי בת זוג.


ת"פ 25606-09-20