אביאל הגיע אל משרדנו לאחר שנחשד בביצוע אונס ומעשה סדום. בסיפורו טען אביאל כי יחסי המין נעשו בהסכמה מלאה. היו לו עדים שראו אותו ואת הבחורה מתגפפים בפאב, נהנים זו מחברת זה, חברותיה של הבחורה, העידו לטובתו כי היא התלהבה ממנו וסיפרה להם על כוונתה לקיים עימו יחסים. הוא היה בטוח ששום דבר לא יקרה לו, הרי אין כאן שום עדות למשהו בכפייה.

 

לאחר שנחקרה המתלוננת, היא הודתה שאכן יחסי המין היו בהסכמה, אולם בעת המעשה, הפך אותה אביאל על גבה וביצע בה מעשה סדום, כאשר היא מתנגדת למעשה.

 

בבאת אחת השתנו פני הדברים ואביאל, שהיה שאנן וכל כך בטוח שידו על עליונה. מצא את עצמו מול אשמה ממוקדת הרבה יותר, מעשה סדום.

 

במקרים בהם מעשה סדום נעשה כחלק מקיום יחסי מין בהסכמה. נשאלת השאלה האם אכן נתנה הסכמה מפורשת, גם לקיום תנוחות או אקטים שונים בתוך היחסים עצמם.

 

כאשר אנו מייצגים חשוד במעשה סדום, כחלק מיחסי מין בהסכמה, חשוב לגבש אסטרטגיה ברורה ולהוכיח כי לא היה בקיום האקט כוונה פלילית וכי הדברים נעשו בהסכמה.

 

- מי יזם את המעשה בתוך הסיטואציה, האם הוא נעשה בלהט הרגע, האם הם דנו על הנושא, מי העלה אותו, האם הובעה הסתייגות ברורה?

 

- האם הלא היה חד משמעי ואינו נתון לפרשנות. כיצד ביטאה הבחורה את הלא. האם צעקה, בכתה, ניסתה להשתחרר מאחיזתו, האם היא ניסתה להכות אותו. תגובה כמאין זו מבהירה כי מבחינתה מדובר במעשה שנעשה בניגוד לרצונה?

 

- כיצד הגיבה התלוננת לאחר קיום האקט. האם היא קמה והלכה, הטיחה האשמות או שמא נשארה לבלות עם החשוד?

 

- האם היא שיתפה אחרים (חברים, משפחה) במה שקרה לה. האם היא טענה שנעשה בגופה משהו בניגוד לרצונה?

 

- כיצד הרגישה המתלוננת אחרי קיום היחסים: האם היא הרגישה מושפלת, כועסת, האם היו לה רגשות נקם?

 

- כיצד הגיע החשוד לכאורה, האם הוא התנצל, איים על המתלוננת, הרגיש שעשה משהו לא בסדר?

 

שאלות אלו ואחרות משרטטות לנו את התמונה הנכונה לגבי מצבם של השותפים למעשה, בעת ואחרי האקט. עבודתו של עו"ד פלילי, היא בראש ובראשונה הבנת הסיטואציה והלך הרוח של המתלוננת והחשוד, כך שניתן לבסס תיק ראיות על סמך נתונים אלו.

 

בכלל חלק גדול מעבודתו של עו"ד פלילי, בייחוד בהאשמה חמורה כמו מעשה סדום, היא היכולת להיכנס לראשה של המתלוננת, לנסות לצפות את צעדיה ולהגיב בהתאם, מתוך עולמו של החשוד. כאשר מדובר על חשד למעשה מגונה בעת קיום יחסי מין בהסכמה, ברוב המקרים אין מדובר במעשה שיש מאחוריו כוונה פלילית מובהקת.

 

זו הסיבה שמקרים מסוג זה דורשים רגישות יתר, יכולת לראות את התמונה הכוללת ולהבין מה המניע לתלונה לצד כוונותיו של החשוד.

לשם השוואה: אסטרטגית ההגנה שננחיל על תיק מעשה סדום, במקרה בו החשוד ביצע את זממנו בבחורה אקראית ללא הכרות מוקדמת וללא הסכמה למגע גופני כלשהו, יהיה שונה מהיסוד מהאסטרטגיה שננקוט במקרים בהם מדובר במעשה סדום כחלק מיחסי מין בהסכמה

המושג עבירת מין מכיל בתוכו סוגים שונים של עבירות.

 

לכל עבירה תנאים ונסיבות אחרות. ויותר מזה, גם אותה עבירה יכולה להתנהל בכמה וכמה אופנים, תלוי באופי החשוד, נסיבות האירוע, סוג המתלוננת וכדומה.

 

זו הסיבה שייצוג חשוד אחד לעולם לא יהיה דומה לייצוג חשוד אחר, אפילו אם מדובר באותה עבירה. כאשר אתם מחפשים עורך דין פלילי, בדקו קודם כל שעורך הדין שבחרתם לא פועל על פי אסטרטגיה כללית לכולם, אלא מתאים לכל תיק את הטיפול הנכון.

 

רק בדרך זו תגיעו לזיכוי או הפחתה בכתב האישום
 


עודכן ב: 23/04/2011