תביעות רבות בגין רשלנות רפואית מוגשות עקב רשלנות באבחון מצבו של המטופל, אי אבחון המחלה ממנה הוא סובל או איחור באבחון.

 

מהי רשלנות באבחון?

 

כדי להוכיח רשלנות באבחון יש להוכיח כי הרופא התרשל באבחון מצבו או מחלתו של המטופל וכי כתוצאה מהתרשלות או מחדל זה נגרם למטופל נזק. כלומר, לא די להוכיח כי חל איחור באבחון או מצבו של המטופל לא אובחן כראוי וכי נגרם נזק אלא יש להראות כי קיים קשר סיבתי בין השניים. כך לדוגמא, ככל שייקבע כי גם אלמלא הרשלנות הנזק היה נגרם – לא תעמוד עילת תביעה ברשלנות רפואית.

 

על הרופאים מוטלת החובה לאבחן את האבחנה הרפואית הנכונה, להחליט על הטיפול הרפואי הנדרש בעקבות אבחון זה ולהשגיח כי טיפול כזה אכן יינתן למטופל. במסגרת זו, על הרופא לברר ולבדוק האם קיימת אינפורמציה נוספת העשויה להיות רלוואנטית ולא להסתפק רק במידע הנמסר לו באופן יזום מהמטופל, וזאת כדי שיוכל לקבל את מלוא התמונה בדבר מצב המטופל.

 

מתי ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון?

 

רשלנות באבחון עשויה לגרום לנזק חמור, נכות לצמיתות ואף מוות, כאשר אילו מצבו של המטופל היה מאובחן כהלכה או מאובחן במועד ייתכן וניתן היה למנוע או לפחות להפחית את הנזק.

 

כדי לקבוע כי היתה רשלנות רפואית באבחון יש לבדוק האם הרופא אשר לא אבחן בצורה הנכונה או במועד המתאים את מחלתו של המטופל סטה מסטנדרט הזהירות הסביר. כך לדוגמא, האם שאל הרופא את כל השאלות הנכונות, האם הפנה את המטופל לכל הבדיקות הרלוואנטיות נוכח מצבו הרפואי ותלונותיו, האם התייחס לתוצאות כל הבדיקות אשר היו מונחות בפניו ועוד.

 

רשלנות רפואית באבחון יכולה לקרות לפעמים עקב חוסר תקשורת בגין מספר גורמים מטפלים, אולם בכך הרופאים לא יוכלו לפטור את עצמם, שכן בהתאם לפסיקת בתי המשפט, על מוסד רפואי (כגון: קופת חולים) לדאוג לקביעת מנגנון שיבטיח את שיתוף הפעולה הנדרש בין הרופאים המטפלים השונים כך שהמטופל לא ייפול בין הכיסאות ויזכה לטיפול הולם.

 

אם נגרם לך נזק כתוצאה מאיחור באבחון של מחלתך מומלץ לפנות לעורך דין לצורך בירור זכויותיך.

 

עו"ד אורי דלאל בעל ניסיון רב בייצוג פגעים אשר נגרמו להם נזקי גוף קשים כתוצאה מרשלנות רפואית ותאונות אחרות.