4.5 שנות מאסר, זהו העונש שנגזר על נהג מונית שהתחמק משוטר אשר ניסה לרשום לו דו"ח כיוון שלא היה חגור. הוא הורשע בסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, נהיגה בזמן פסילה וללא ביטוח והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.


על פי כתב האישום, בו הודה הנאשם. במהלך דצמבר אשתקד, נסע ברכבו הפרטי בשעה שהיה פסול מלהחזיק ברישיון נהיגה. בהגיעו לצומת "יובלים", סמוך לסכנין, עצר לידו שוטר. השוטר הבחין בכך שהנאשם אינו חוגר חגורת בטיחות, ולכן ביקש ממנו לעצור אחרי הצומת. הנאשם, שכנראה חשש מכך שהשוטר יגלה כי רישיון הנהיגה שלו פסול, התפרץ לצומת כשהרמזור אדום וביצע פניית פרסה לא חוקית. בעקבות כך, החל השוטר לרדוף אחרי הנאשם אשר נסע במהירות מופרזת.


באותה העת התקיים מבצע אכיפה מיוחד של משטרת התנועה ומסוק משטרתי אשר חג בשמיים צילם את כל המרדף. בסופו של דבר, לאחר דקות ארוכות של נהיגה פרועה ומסוכנת, בהן אף עשה לשוטרים תנועות מגונות, הצליחה המשטרה ללכוד את הנאשם.


שלב הטיעונים לעונש


באת כוח המאשימה עמדה על חומרת העבירות שבוצעו על ידי הנאשם, ועל חומרת חוסר הציות להוראת בית המשפט שפסלה אותו מלנהוג. עוד הוסיפה, כי לחובת הנאשם שני מאסרים מותנים, האחד לתקופה בת 8 חודשים והשני לתקופה של 10 חודשים בגין עבירות סמים אותן ביצע. לנאשם גיליון פלילי ועבר תעבורתי עשיר, ובנסיבות העניין העונש הראוי בגין עבירות אלה הוא 5 עד 7 שנות מאסר.


סנגורו של הנאשם עמד מנגד על נסיבות חייו הקשות של הנאשם. מדובר באדם אשר חי חיים נורמטיביים עד גיל 25 אלא שאז עסקו התמוטט והוא נקלע לקשיים כספיים. הקשיים הכספיים גרמו למרשו להתדרדר ולהתמכר לשימוש בסמים מסוכנים. אולם, הנאשם הצליח לגמול עצמו מהסמים בכוחות עצמו וקיים חשש שאם יוטל עליו עונש מאסר, הדבר יקטע את תהליך השיקום שלו, וישיב את מצבו לאחור. לדעת בא כוחו של הנאשם העבירה אותה עבר הנאשם לא הייתה חמורה ולא סיכנה חיי אדם באופן ממשי. הוא הוסיף כי לדעתו , מתחם העונש ההולם הוא בין 9 חודשים לשנתיים מאסר בפועל.


בית המשפט: הנאשם סיכן חיי אדם, וירצה עונש מאסר ממושך


השופט שדן בתיק קבע בגזר הדין כי מצילומי המסוק נראה הנאשם כשהוא עובר עבירות תנועה חמורות. המרדף התנהל ברובו בתוך סכנין, כאשר בשלב מסוים הגיע הנאשם לרחוב משולב בו שיחקו ילדים ובנהיגתו הפרועה סיכן את חייהם באופן ממשי. הנזק שעלול היה להיגרם מנהיגתו הפרועה של הנאשם היה כה רב, שהשוטרים שקלו להפסיק את המרדף עקב הסיכון שנשקף לחיי אדם.

 

יש לך שאלה? 

פורום הזמנה לדין במשפט תעבורה
פורום משפט פלילי
פורום מהירות מופרזת | תאונות קטלניות ותאונות פגע וברח


עוד קבע השופט, כי לחובתו של הנאשם עומדים עברו הפלילי העשיר וגיליון תעבורתי, מכך ניתן להסיק כי בחר שלא ללמוד את הלקח ומשום כך יש להשית עליו עונש מאסר ממושך.


בסיכומו של דבר, גזר בית המשפט על הנאשם 4.5 שנות מאסר בפועל, ושנה נוספת על תנאי. כמו כן, אסר עליו להחזיק ברישיון נהיגה למשך 3 שנים מיום שחרורו. 
 


עודכן ב: 19/07/2013