הנתבע, ששימש בתקופה הרלבנטית כנהגו של ראש הממשלה, נהג ברכבו וכאשר רצה להיכנס לחניה בקניון בירושלים, הוא תקף הולכת רגל, נכה בשיעור 100%, בשל הליכתה האטית בעת חציית הכביש.

 

ההליך הפלילי נגד הנהג הסתיים ללא הרשעתו, אולם התובעת הגישה נגדו תביעה אזרחית ודרשה פיצויים בגין הנזק שנגרם לה כתוצאה מאירוע התקיפה. בית משפט השלום בירושלים קיבל בשבוע שעבר (יום ה') את התביעה באופן חלקי, וחייב את הנתבע לשלם פיצויים בסך של 20,000 שקלים.

 

במהלך חודש מאי 2009, הנתבע שנהג ברכב, מיהר להיכנס לחניה הסמוכה לקניון, אולם הולכת רגל, חסמה לו את המעבר, מאחר שחצתה את הכביש באטיות יחד עם אחיה ואמה.

 

לטענת התובעת, הנתבע עצר את הרכב באמצע הכביש, יצא ממכוניתו והחל לצעוק ולקלל אותה. היא ביקשה ממנו שייסע יותר לאט, אך אז הוא התפרץ עליה והטריד אותה מינית, בכך ששלח את ידיו לחזה שלה ועשה תנועות מגונות.

 

התובעת איימה כי תגיש נגדו תלונה, ובתגובה הנתבע הציג בפניה את תג העבודה שלו, טען שהוא שוטר, והכה בראשה בעוצמה סמוך למקום בו עברה ניתוח ראש פתוח. לאחר שהגישה תלונה במשטרה, פנתה התובעת לקבלת טיפול רפואי עקב חבלת ראש, וכעבור מספר שעות שוחררה לביתה. בנסיבות אלה דרשה פיצוי בסך של 140,000 שקלים בגין הנזק שנגרם לה.

 

הנתבע טען מנגד כי התובעת עמדה באמצע הכביש יחד עם בני משפחתה ומנעה ממנו להמשיך בנסיעה. הוא שאל אותה בנועם למה היא מפריעה לתנועה, והיא בתגובה ירקה עליה. הוא היה מופתע מתגובתה, לכן יצא לקראתה, ולאחר דין ודברים, שנמשכו רגעים בודדים, הוא הציג תג עובד מדינה, כדי שתבין שלא היה לו כל רצון להיקלע לעימות,

 

במהלך המשפט הודה הנתבע כי הוא יצא מהרכב וקילל את התובעת, אך הכחיש כי הטריד אותה מינית, או תקף אותה. אולם עדי ראייה אובייקטיבים הצהירו כי ראו שתקף את התובעת, לאחר שירקה עליו. ההליך הסתיים ללא הרשעת הנתבע בפלילים, אך הוא חויב לבצע שירות לתועלת הציבור בהיקף של 120 שעות, ונדרש לפצות את התובעת בסך 2,000 שקלים.

 

התובעת תפוצה בסך של 20,000 שקלים בשל עגמת הנפש שנגרמה לה

 

לאחר שמיעת טענות הצדדים, הגיע בית המשפט למסקנה כי יש לדחות את טענות התובעת בכל הקשור להטרדה המינית, מאחר והיא לא הצליחה להוכיח אותן, ואף השתכנע כי לא נגרמה לה חבלה של ממש כתוצאה מהאירוע, בהעדר חוות דעת רפואית. עם זאת קבע כי היא זכאית לפיצוי בגין נזק לא ממוני.

 

יש לך שאלה?

פורום הטרדה מינית - פגיעה מינית
פורום תביעה אזרחית | תביעה משפטית

 

בנסיבות אלה חייב בית המשפט את הנתבע לשלם לתובעת פיצוי בסך 20,000 שקלים, בנוסף לפיצוי שנפסק בהליך הפלילי בסך של 2,000 שקלים, ובצירוף הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסך של 7,000 שקלים.

 

ת"א 47161-11-11
 


עודכן ב: 12/01/2015