בזק בינלאומי היא ספקית שירותי אינטרנט הגדולה בישראל, המשווקת, בין היתר, חבילות גלישה במהירויות אולטרה מהירות של 10, 15, 30, 50 ו- 100 מגה במסלולים שונים לשירות, בהתאם למהירות הגלישה. החיוב הוא חודשי, לפי סוג חבילה, כאשר ירידה במהירות הגלישה משמעה שהצרכן אינו מקבל את השירות שהזמין.

 

דא עקא, במהלך חודש אוקטובר 2011 בזק בינלאומי לא סיפקה את מהירות הגלישה לה התחייבה בחוזה. כתוצאה מכך, במשך שבועות ארוכים חוו חלק ניכר מלקוחותיה גלישה איטית במיוחד לאתרים בחו"ל ואיטיות בהורדת קבצים ובסטרימינג.

 

הפרשה אף זכתה לסיקור נרחב ברשת ולהד תקשורתי כאשר בכותרות צויין כי "עשרות לקוחות מדווחים על איטיות חריגה בגלישה ברשת של בזק בינלאומי. התלונות מצביעות על תקלה חמורה שהוסתרה מהלקוחות; בחברה מודים כי בחגים הגלישה השתבשה אך מוסרים כי המצב שב לקדמותו" (מתוך כתבה אשר פורסמה ביום 23.10.11 באתר TheMarker).

 

לאחר שבועות ארוכים של איטיות מחרידה בגלישה ולאחר שלשיטת בזק בינלאומי שב, כביכול, המצב לקדמותו, מצאה בזק בינלאומי לנכון, סוף כל סוף, להודות מפורשות כי במהלך החגים חוו לקוחותיה איטיות בגלישה לאתרים בחו"ל תוך שהיא מתרצת זאת ב"עומסים חריגים", כביכול, בשימוש אשר הסתיימו עם צאת חג הסוכות (ביום 23.10.11).

 

ויודגש, חרף העובדה כי בזק בינלאומי ידעה היטב כי קיימת תקלה שמשבשת ומאיטה מאד את הגלישה של לקוחותיה לאתרי האינטרנט בחו"ל מילאה בזק בינלאומי פיה מים ולא מצאה לנכון לגלות זאת מיוזמתה למנוייה וזאת בין בדרך של הודעת מייל, בין בדרך של הודעה מוקלטת בעת ההמתנה למוקד שירות הלקוחות ובין בכל דרך אחרת. רק לקוחות אשר ידעו לזהות כי ישנה בעיה בגלישה ופנו באופן יזום לבזק בינלאומי זכו לתשובה כי קיימת תקלה כאמור.

 

למעשה, רק לאחר שהתקלה זכתה לסיקור נרחב ברשת ולאחר שהתקלה כבר באה, כביכול, על פתרונה (לשיטת בזק בינלאומי) מצאה בזק בינלאומי לנכון להודות בקיומם של השיבושים תוך שהיא מתרצת זאת ב"עומסים" כבדים. בזק בינלאומי אף הגדילה עשות מקום בו הודיעה בריש גלי כי אין בכוונתה לפצות את לקוחותיה בגין התקופה שבה הם לא יכלו לגלוש במהירות החוזית שהובטחה להם (ראו למשל כתבה בעיתון הארץ מיום 25.10.11).

 

בנסיבות אלה, טוענים המבקשים, כי מתקיימים כל המבחנים לאישורה של התובענה כתובענה ייצוגית, ןולחיובה של בזק בינלאומי בסך של 120 מיליון ש"ח.
 


עודכן ב: 13/12/2011