ט', בחור צעיר ממוצא אתיופי אשר משרת כקצין קבע ביחידה מובחרת בצה"ל יצא לחופשת רגילה והחליט ביחד עם חבריו לצאת לבלות במועדון תל אביבי.


כאשר הגיעו לפתחו של המועדון, המארחת בכניסה הכניסה את חבריו של ט' ללא שהיות אך שכשהגיע תורו של ט' להיכנס הודיעה לו כי הכניסה סגורה והשאירה אותו בחוץ. ט' שאל אותה מדוע חבריו נכנסו והוא לא וביקש ממנה לתת לו להיכנס ולהצטרף אליהם, אך זו עמדה על שלה בתואנה כי המקום מלא ואין באפשרותה להכניס אנשים נוספים.


ט' עמד וחיכה בכניסה של המועדון עד שיתפנה מקום והוא יוכל להצטרף לחבריו שהיו כבר בפנים, אך למרבה הפתעתו, דקות ספורות לאחר שנאמר לו על ידי המארחת כי המקום מלא והוא אינו יכול להיכנס, הגיעו שני בחורים שאותם הכניסה המארחת למועדון מבלי שיצאו ממנו אנשים.


הוא ניגש למארחת בשנית בבקשה להיכנס למועדון ולהצטרף לחבריו, אך זו שוב הפטירה בפניו את אותה התשובה כי המקום מלא וכי הכניסה סגורה. כשניסה להתעמת איתה ואמר לה כי הכניסה כרגע שני אנשים, ענתה לו כי הכניסה אותם משום שהם חברים של הבעלים.


לאחר שהמתין זמן רב בפתח המועדון, הבין כי לא נתנו לו להיכנס בשל צבע עורו


ט' נאלץ להמתין מחוץ למועדון במשך כשעה תמימה, וכל אותו זמן ראה אנשים נוספים אשר נכנסים לפניו למועדון, עד שלבסוף הבין כי לא יכניסו אותו למקום וסב על עקביו בתחושת עלבון צורב שנותר עמו למשך זמן רב.


משהבין כי הסיבה אשר בשלה לא הכניסו אותו למועדון לא הייתה בשל חוסר מקום אלא רק בשל צבע עורו, החליט להוכיח את טענתו. הוא ערך תיעוד מצולם בעזרת אחיו אשר ניסה להיכנס לאותו המועדון, ושוב לא הכניסו אותו בטענה שהמקום מלא, אך אנשים רבים נכנסו אחריו.


ט' החליט כי אינו מוכן לשתוק ולהבליג לסוג אפליה שכזו, ופנה ביחד עם חומר הצילום לעורך דין כדי לברר מהן זכויותיו.


בניסיון למגר את תופעת האפליה, חוקקה הכנסת בשנת 2000 את חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, אשר בו נקבע כי כל מי שעוסק במתן שירות ציבורי, בהספקת מוצר או בהפעלת מקום ציבורי, אינו רשאי להפלות ולא לספק את המוצר או השירות הציבורי, לא לאפשר כניסה של אדם למקום הציבורי או לסרב לתת שירות במקום הציבורי, בשל דת או השתייכות לקבוצה דתית, גזע, מין, לאום, השקפה, ארץ מוצא, מעמד אישי, נטייה מינית, השתייכות מפלגתית, מוגבלות או הורות.


סעיף 5(ב) לחוק לאיסור הפליה מאפשר לבית המשפט לפסוק פיצויים של עד 50 אלף שקלים בשל כל עוולה שבוצעה לפי החוק, ללא כל צורך בהוכחת הנזק ובעבור כל מקרה ומקרה של הפליה בנפרד.


ט' הגיש בעזרת עורך דינו תביעה כנגד בעלי המועדון והמארחת שהייתה אחראית על הסלקציה בגין אפליה, ובית המשפט פסק לו פיצויים בגובה של עשרות אלפי שקלים.