תביעות נגד חברות ביטוח


הגשת תביעת ביטוח הינה האמצעי המשפטי שמאפשר למבוטח לממש את הזכויות המגיעות לו מכוח פוליסת הביטוח, מדי שנה מוגשות אלפי תביעות נגד חברות ביטוח ובמסגרתן מנסים מבוטחים לקבל את הפיצוי המגיע להם בגין התרחשות מקרה הביטוח. בין אם המדובר בביטוח מחלות קשות, ביטוח רכוש, ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח בריאות, ביטוח סיעודי, ביטוח חיים, ביטוח תאונות אישיות, ביטוח נכות או מוות מתאונה ועוד.

 

חברות הביטוח מתנהלות כעסק כלכלי לכל דבר ועניין


נקודה מרכזית שחשוב להבין אותה, חברות הביטוח פועלות כעסק כלכלי לכל דבר ועניין. המשמעות היא, שהן פועלות במטרה למקסם רווחים, ולכן הן תפעלנה בהתאם למתווה הכדאי להן, ובמקביל לכך, גם יעשו כל שביכולתן כדי לחסוך בהוצאות. בפועל זה אומר שלעתים חברות הביטוח בוחרות להשתמש דווקא ב פרשנויות משפטיות וטענות, מהן עולה שלמבוטח לא מגיע לקבל פיצוי בהתאם לפוליסה. חוסר ההיכרות של מבוטחים עם תנאי הפוליסה אותה הם רכשו, הפסיקה והחוק – כמובן שלא תורם למצב. הדרך הנכונה להתמודד עם מצב דברים זה, היא להתייעץ עם עו"ד שהינו בעל הידע המשפטי והביטוחי הנדרש כדי להתמודד מול חברות הביטוח. חשוב לזכור כי הודעת דחייה מחברת ביטוח היא רק תחילת הדרך ומבוטח יכול לפעול בדרכים שונות כדי לקבל את תגמולי הביטוח להם זכאי.

 

חשוב לדעת בתביעות ביטוח יש התיישנות מקוצרת


חשוב לדעת כי בתביעות ביטוח קיימת התיישנות קצרה מהרגיל של שלוש שנים בלבד. תביעות המוגשות לאחר תקופה של שלוש שנים מיום קרות המקרה הביטוחי יידחו בדרך כלל על ידי בית המשפט עקב התיישנות. בנוסף, חשוב לדעת התכתבות עם חברת ביטוח אינה עוצרת את מרוץ ההתיישנות ורק הגשת תביעה לביהמ"ש יכולה לעשות זאת. מעבר לכך, בדרך כלל כאשר התביעה מוגשת סמוך למועד הרלוונטי, יהיה למבוטח קל יותר להוכיח את טענותיו ולאתר את הראיות שיש להציג במסגרת תביעת הביטוח.

 

תביעות פיצויים בגין תאונות דרכים


תאונות דרכים גורמות לעיתים לנזקי גוף ובמקביל להחלמה ושיקום חשוב להתחיל את הטיפול המשפטי הנדרש לצורך קבלת פיצויים מרביים בגין הנזקים. הדרך המשפטית העומדת בפני נפגע תאונת דרכים לקבלת פיצויים הינה הגשת תביעת תאונת דרכים נגד חברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את כלי הרכב.

 

תביעת נזקי גוף לאחר תאונת דרכים – מה צריך לעשות?


נפגעתם בשל מעורבות בתאונת דרכים? אתם ודאי רוצים לקבל את הפיצוי המקסימלי מכוח חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, שיעזור לכם להתאושש ושיספק לכם את המשענת הכלכלית לה אתם זקוקים. לצערנו חברות הביטוח בוחרות לעיתים בפרשנות משפטית שגורמת להן לדחות תביעות תאונות דרכים או להציע פיצוי נמוך, וכתוצאה מכך לא לשלם למבוטח את מלוא זכויותיו.

 

כדי שזה לא יקרה גם לכם הנה כמה הנחיות שיעזרו לכם להתמודד מול חברת הביטוח: תיעוד מדויק של כל פרטי האירוע מיד לאחר התאונה, הקפידו לבצע רישום מדויק וברור של השתלשלות האירועים כולל כל הפרטים החשובים ביותר שנוגעים לאירוע. בפרט רשמו את מיקום האירוע, מספר הרכבים שהיו מעורבים בו, מספרי פוליסות הביטוח שלהם, פרטי הנהגים ופרטי העדים בתאונה. חברת הביטוח תצפה מכם לפירוט מאורגן ומדוקדק של נסיבות התרחשות האירוע שמירת כל הרשומות הרפואיות והמסמכים הבריאותיים חשוב לשמור על תיעוד ורשומות רפואיות, כולל מסמכים רופאים המאשרים את הנזק הגופני שנגרם לכם.

 

בהמשך, אתם תידרשו להציג את המידע הזה, ולכן כדאי שכבר מההתחלה הוא ישמר אצלכם באופן מאורגן ומסודר. זכרו, שחשוב, מצד אחד, לגשת לרופא או לבית החולים, גם כשנראה שלכאורה לא נגרם נזק פיזי רציני, ומצד שני, חשוב היקף הבדיקות ומספר הפניות והבקורים אצל הרופא יהיו פרופורציונאליים ביחס לנזק שנגרם בתאונה. על שריטות קלות בידיים, אין שום סיבה להגיע למיון כל יום, ואם תעשו כך, התביעה שלכם תהפוך פחות אמינה, וסיכויים טובים, שגם תקבלו פיצוי נמוך בהרבה ממה שציפיתם לקבל, אם בכלל.

 

פנייה לעורך דין לענייני תאונות דרכים פתחנו עם זה שחברות הביטוח במקרים רבים בוחרות פרשנויות משפטיות המאפשרות להן לא לשלם פיצוי למבוטחים ונסיים עם זה. כדי שזה לא יקרה לכם, מומלץ מיד עם התרחש התאונה לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות של תאונות דרכים, שיסייע לכם להימנע מאותן הטעויות, שעלולות להטות את הכף נגדכם ולגרום לכם נזק משפטי.

 

עורך הדין יסייע לכם להפיק את המקסימום מתהליך התביעה, כדי שתוכלו לקבל פיצוי כמה שיותר גבוה, ובכך להתמקד במאמצי ההחלמה וההתאוששות, במקום לדאוג לעניינים משפטיים ופיננסיים שיסיטו אתכם מהדבר הכי חשוב – החזרה לשגרה לאחר התאונה.

 

אובדן כושר עבודה


במהלך החיים יכולים להתרחש אירועים מצערים, כגון מחלה קשה או תאונה, שגורמים לאובדן כושר עבודה זמני או קבוע. בדיוק למקרים כאלה מבוטחים רוכשים ביטוח אובדן כושר עבודה שאמור להגן עליהם מפני אובדן הכנסה בתקופת אי הכושר. יחד עם זאת, חברות הביטוח או קרנות הפנסיה דוחות לעיתים תביעות של מבוטחים וזאת תוך הסתמכות על פרשנויות משפטיות שנוחות להן. במקרים בהם התקבלה דחייה של דרישת המבוטח לתשלום בגין אובדן כושר עבודה, יש לפעול למימוש זכויות הביטוח באמצעות הגשת תביעת אובדן כושר עבודה.

 

חשוב לדעת כי קיים כיסוי למצב של אובדן כושר עובדה אצל חברות הביטוח המספקות כיסוי ביטוחי במסגרת פוליסות ביטוח אובדן כושר עבודה אך גם אצל קרנות פנסיה הכוללות רכיב של פנסיית נכות, חלקית או מלאה, לתקופה שלפני הפנסיה אשר מהווה למעשה ביטוח אובדן כושר עבודה. מבוטחים אשר בידם ביטוח אובדן כושר עבודה וגם כיסוי בקרן הפנסיה יכולים להגיש תביעות אובדן כושר עבודה בשני המסלולים ולקבל תשלומים מצטברים הן מחברת הביטוח והן מקרן הפנסיה.

 

לטפל עבורכם בהגשת תביעת ביטוח סיעודי למימוש מלוא זכויותיכם


מבוטחים משלמים במשך שנים, חודש בחודשו, בגין כיסוי ביטוחי עבור מצב סיעודי וזאת כדי שביום פקודה יהיה להם כיסוי כספי מלא להוצאות הנלוות למצב סיעודי. יחד עם זאת חברות ביטוח מסרבות לעיתים להכיר בקיומו של מצב סיעודי המזכה בתשלומי הביטוח וזאת תוך שימוש בפרשנויות משפטיות הנוחות להן . אם חברת הביטוח מסרבת לשלם לכם עבור מצב סיעודי, חשוב לקבל ייעוץ משפטי לצורך בדיקת האפשרות להגשת תביעת ביטוח סיעודי נגד חברת הביטוח.