השאלה כיצד לבחור עורך דין פלילי היא שאלה קשה שהתשובה עליה כלל לא קלה ולא אינטואיטיבית. מה עוד שמרבית האנשים שמתחבטים ומתלבטים כיצד לבחור עורך דין פלילי שיגן עליהם מצויים במצב של בלבול ומצוקה, שכן הם מוצאים עצמם כחשודים או נאשמים בעבירה פלילית כשמולם ניצבת מערכת אדירה וכוחנית שקוראים לה משטרה ופרקליטות.

ובכן, ראשית בבחירת עורך דין פלילי יש לפנות לעו"ד המומחה בתחום המשפט הפלילי, ורצוי שיהיה בעל ניסיון ספציפי בעבירה בה מדובר. עולם המשפט כיום הוא רחב ידיים ואין שום אפשרות לעורך דין להתמחות בכל ענפי המשפט, או אפילו ברובם. מקובל כיום כי עורך דין מתמחה בענף משפטי אחד או שניים לכל היותר.

שנית, בבחירת עורך דין פלילי חשוב למצוא עורך דין שיהיה לו די פנאי כדי לטפל בתיק באופן אישי ואינטנסיבי. הטיפול האישי ויחסי האמון הנוצרים בין הלקוח לבין עורך הדין הם חיוניים לייצוג משפטי נכון, שיביא לקבלת ההחלטות הנכונות בכל צומת של החלטה. במישור הזה עלול להיות דווקא חסרון לעורך דין פלילי ידוע ומפורסם, שיתכן ולא יהיה לו די פנאי לטפל בתיק בצורה יסודית. עורך דין פלילי כזה יעביר את הטיפול לעורכי דין אחרים מטעמו או שפשוט לא ימצא את הפנאי הדרוש לטיפול בתיק, וכל זאת בשכר טרחה מופקע.

שלישית, רצוי לערוך סקר שוק ולשוחח עם מספר עורכי דין פליליים לפני קבלת כל החלטה. יש להמנע מלהתפתות לעורך דין פלילי המבטיח הבטחות באשר לתוצאת ההליך המשפטי. עורך דין פלילי המבטיח תוצאה משפטית מסויימת הוא שרלטן! ההליך המשפטי הפלילי הוא סבוך, מורכב, ותלוי בגורמים רבים מאוד. אין כל אפשרות לדעת מראש כיצד יסתיים, ודאי שלא בשלבים הראשונים של הפרשה. על כן יש לדעת כי הבטחות בסגנון "אתה יוצא זכאי 100%" הן שקריות ונועדו אך ורק לשכנע את הלקוח הפוטנציאלי לשכור את שרותיו של אותו שרלטן.

רביעית, יש חשיבות גם לכימיה האישית שנוצרת בין הלקוח לעורך הדין הפלילי שהוא בוחר לו. הכימיה היא תנאי ליצירת תשתית של אמון ותנאי ליחסי עבודה תקינים וטובים, בהם הלקוח משתף את עורך הדין הפלילי בשיקוליו, התלבטויותיו וכל הנתונים הרלוונטים, ואילו עורך הדין הפלילי חש בנוח לתת את היעוץ המשפטי ביודעו שעצתו תתקבל בהבנה ואף תיושם.

בהצלחה!