לפני זמן לא ארוך הזדמן לי לייצג אדם, נהג אוטובוס, נשוי + ילדים, שהגיע עם האוטובוס האחרון לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב ופגש שם אישה בוכיה שפיספסה את האוטובוס האחרון לאילת. אותו נהג היה אמור לישון בדירת הנהגים שחברת האוטובוסים מעמידה לרשותו.

הנהג והאישה גלגלו שיחה, נוצרה קרבה מסוימת, וסיכמו כי יבלו את הלילה ביחד בחדר במלון זול.

השניים לקחו מונית ונסעו לבית המלון, שם האישה שילמה תמורת החדר. הם צפו בסרט ארוטי,שתו משקה חריף, וקיימו יחסי מין.

בבוקר חזרו השניים לתחנה המרכזית, שתו קפה בביתן של סדרן האוטובוסים ונפרדו, לא לפני שהאישה שאלה אם הנהג מתכוון להתחתן איתה. הנהג השיב בפליאה, שכן האישה ידעה שהוא נשוי, השיב בשלילה ונפרד ממנה.

בהמשך היום נקרא הנהג ההמום לתחנת המשטרה ונחקר באזהרה בחשד שאנס את האישה בכח במהלך הלילה במלון.

הנהג מסר בחקירתו את אופן השתלשלות העניינים.

במהלך דיון המעצר טענתי כי האישה נסעה מרצונה עם הנהג במונית למלון ואף שילמה על החדר.

על כך השיב נציג המשטרה כי אכן כך, אבל לא היה בכוונת האישה לחלוק את מיטתה עם הנהג.לטענתו הנהג רק ליווה את את האישה למלון ולא היה אמור להישאר.

בתגובה חשפתי פרט עובדתי נוסף - בדרך למלון עצרה המונית ליד דירת הנהגים והנהג עלה לקחת את כלי הרחצה שלו בזמן שהאישה המתינה במונית. עובדה המוכיחה כי האישה ידעה, ידוע היטב, כי הנהג אמור להישאר לישון עמה בלילה.

משהוברר שאכן אלו הם פני הדברים שוחרר הנהג ממעצרו, באופן כמעט מיידי, ובכך בא לקיצה המהיר פרשה שעלולה היתה להסתבך לתיק אונס, להרס חייו של אדם חף מפשע, וחלילה...לשנות מאסר מרובות.

זהו מסוג המקרים שעו"ד פלילי מקבל בהם את הסיפוק המירבי. מקרים אשר "טוענים את המצברים" לכל עו"ד פלילי ונותנים מוטיבאציה אדירה לסייע לחפים מפשע נוספים.

הידיעה המתוקה כי הצלת את חייו של אדם מהאשמת שווא, כה קשה - היא התמצית המזוככת של מקצוע עריכת הדין בתחום הפלילי.

וזכרו, כל אדם הוא בחזקת חף מפשע, עד שהורשע בדינו.

דצמבר 2009

עודכן ב: 04/12/2009