משרד הרישוי רשאי לפסול רישיון נהיגה של נהג בין אם לתקופת זמן קצובה ובין אם לצמיתות, או עד למילוי כל התנאים שנקבעו ע"י רשות הרישוי.

 

הסיבות לפסילת הרישיון הינן שונות ומגוונות כשבראשן צבירת נקודות וחוסר כשירות נהיגה על סמך המלצות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

נהג שרישיונו נפסל ע"י משרד הרישוי עקב ממצאי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, רשאי לפנות לוועדת הערר, המוסמכת על ביצוע בקרה על המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ולערער על החלטת משרד הרישוי. (ניתן לקרוא עוד בערך "המכון לבטיחות בדרכים").

 

נקודות במשרד הרישוי

 

אחד מאמצעי האכיפה ומעקב אחר עברייני תעבורה של משרד הרישוי הינה שיטת הניקוד החדשה. משרד הרישוי מקבל דיווח שוטף ממשטרת ישראל אודות כל עבירת תעבורה שבוצעה בין אם עסקינן בעבירה מסוג ברירת משפט (קנס) לבין אם מדובר בדוח הזמנה לדין.

 

יש לציין כי גם במידה ונשפטתם בבית המשפט לתעבורה וקיבלתם עונש של פסילת רישיון הנהיגה אין זה בא במקום הפסילה אשר רשאי משרד הרישוי להטיל עליכם בגין צבירת נקודות.

 

שיטת הניקוד של משרד הרישוי נועדה להרתיע נהגים מביצוע עבירה על חוקי התעבורה ולסייע באכיפת חוקי הנהיגה הבטוחה בשילוב הקניית מיומנויות וכלי תיקון שונים לנהגים העוברים על החוק.

 

שיטת צבירת הנקודות

 

· עד 22 נקודות- רישום הנקודות תקף לשנתיים, במידה ומהעבירה האחרונה עברו שנתיים, לא ביצעתם עבירה נוספת ועשיתם בזמן קורס נהיגה בסיסי |(קורס נהיגה בסיסי חל על נהג אשר מגיע ל 12 נקודות), הנקודות ימחקו, תהליך הצבירה יאופס והספירה תחל מחדש.


· 24-36 נקודות- היה ובתקופה בת שנתיים צבר הנהג למעלה מ-22 נקודות – אזי תקופת המחיקה (הצבירה) תוארך לארבע שנים וביצוע תיאוריה מחדש ותדרשו לעבור קורס נוסף אשר נקרא קורס מתקדם.

 

במקרה וצברתם 36 נקודות - תקבלו שלילת רישיון הנהיגה ל-3 חודשים וביצוע תיאוריה מחדש.

 

· במקרה ונהג כבר צבר בעברו 36 נקודות ורישיונו נפסל ל 3 חודשים, ובתוך תקופה בת 6 שנים מיום השלילה הוא ממשיך וצובר נקודות (עד 36 נקודות חדשות), או 72 נקודות בתקופה בת ארבע שנים – אזי יפסל רישיון הנהיגה לתקופה בת 9 חודשים וביצוע תאורייה מחדש, טסט וישלח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים.


מחיקת נקודות רישוי

 

רישום הנקודות מתבצע רק לאחר תשלום הקנס או אם מדובר בהזמנה לבית משפט אז לאחר מתן גזר הדין וזאת במטרה לאפשר לנהג החשוד בעבירת תעבורה לערער על הקנס או לבקש להשפט.


יש לציין כי במידה ומדובר בהודעת תשלום קנס ולא שילמתם את הקנס תוך 90 יום וכן לא ביקשתם להישפט אזי הקנס יצבור ריבית פיגורים והדיווח יועבר למשרד הרישוי כאילו הורשעתם.


לאור האמור, במקרה וקיבלתם כל סוג של דו"ח בין אם מדובר בדוח מסוג ברירת משפט כדוגמת: טלפון, אור אדום, מהירות וכד' ועד לדו"ח מסוג הזמנה לדין, מומלץ לפנות לעורך דין תעבורה מנוסה אשר יוכל בחלק מהמקרים למנוע קבלת נקודות בגין הדו"ח.


במידה וכן הגעתם למכסת הנקודות המרבית, דהיינו למצב של שלילת רישיון עקב צבירת נקודות - ניתן ע"י ייעוץ וייצוג משפטי מקצועי ומיומן להביא לקיצור תקופת השלילה ואף להימנע לחלוטין משלילת הרישיון.

 

עו"ד אדי פליאס לענייני תעבורה- יעוץ וייצוג משפטי, גיבוש אסטרטגיה חכמה למקרים פשוטים ומורכבים, גיוס מלוא המשאבים למען הלקוח וזכויותיו המשפטיות, ליווי אישי בשקיפות, דיסקרטיות ואמינות, תוך הפגנת בקיאות בכל תחומי דיני התעבורה.

 

עו"ד אדי פליאס לענייני תעבורה – הופיע במאות תיקים בבתי משפט שונים ברחבי הארץ בכל תחומי דיני התעבורה וצבר ידע רב ניסיון עשיר. משרדו של עו"ד אדי פליאס עוסק בדיני תעבורה כאשר הדגש במתן שרות אישי ומתן ייצוג מקצועי בבתי המשפט, במשרד הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

עו"ד אדי פליאס, מומחה בייצוג נהגים בכל תחומי התעבורה לרבות טיפול במניעת/הפחתת נקודות רישוי, ביטולי התליית רישיון נהיגה, פסילות מנהליות ועד תום ההליכים, איסור שימוש מנהלי ברכב, וועדות ערר וכיו"ב.

כמו כן משרד עו"ד אדי פליאס מייצג נאשמים בכל ענייני התעבורה לרבות:


· נהיגה בשכרות ותחת השפעת סמים, וכן סירוב למתן בדיקה.


· מהירות מופרזת ודוחות מצלמה.


· תאונות דרכים עם פציעות קלות ועד פציעות עם חבלות של ממש.


· עבירות נהג חדש, נהג צעיר.


· נהיגה בפסילה, נהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה ללא רישיון תקף או ללא רישיון רכב בתוקף.


· עבירות אי ציות לאור אדום ברמזור, אי ציות לשוטר, עקיפות מסוכנות, אי מתן זכות קדימה, שימוש בטלפון נייד, חגורת בטיחות ועוד.


· מהירות מופרזת ודוחות מצלמה .

ייצוג משפטי מקצועי והולם החל מהרגע הראשון ולאורך כל הדרך.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל עת.