קביעת אחוזי הנכות של נפגע תאונת דרכים קובעת את גורלו של הנפגע ככל שהדברים אמורים לענין הפיצוי הכספי שיקבל כתוצאה מהתאונה.

כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים שהינה גם תאונת עבודה בהגדרה, קיימות בפניו שתי אפשרויות לצורך קביעת אחוזי נכותו כתוצאה מהתאונה:

• האפשרות הראשונה – לעמוד בפני ועדה רפואית של המוסד לבטוח לאומי אשר תבדוק ללא כל עלות כספית את הנפגע ותקבע את שיעור נכותו כתוצאה מהתאונה. במקרה זה תחייב קביעת הועדה הרפואית של המוסד לבטוח לאומי לא רק את הנפגע עצמו אלא גם את בתי המשפט וחברות הביטוח בעת הגשת התביעה לפיצוי.

אפשרות זאת יכולה להיות לעיתים בעייתית לנפגע ולא תמיד מומלצת מאחר והנפגע תלוי בממצאי המוסד לביטוח לאומי שהינו המוסד שאמור לבדוק את הנפגע ועל סמך ממצאיו עצמו, ליתן פיצוי לנפגע.

• האפשרות השניה – לבקש מינוי מומחה רפואי של בית המשפט אשר יבדוק את הנפגע ויקבע את נכותו וזאת בטרם פניה לועדה רפואית של המוסד לבטוח לאומי. במקרה זה חוות דעתו של המומחה הרפואי תהיה זאת שתחייב את כל הצדדים.

אפשרות זאת עשויה להיות עדיפה על האפשרות הראשונה אם כי במקרה זה תעלה השאלה מי יממן את עלות חוות הדעת הרפואית, חברת הביטוח או הנפגע.

מאחר ויתכנו פערים משמעותיים בין ממצאי הועדה הרפואית של המוסד לבטוח לאומי לבין המומחים הרפואיים של בית המשפט, ממצאים אשר אף יכולים לחרוץ את גורל התביעה, מומלץ להיוועץ עם עו"ד הבקיא בתחום על מנת שיוכל לייעץ לנפגע לענין הדרך המתאימה והראויה לניהול תיקו וזאת כדי למקסם את הפיצוי הכספי הניתן לקבל בגין הפגיעה.

יש להיוועץ עם עו"ד מומחה בתחום הנזיקין ולהיות מיוצג על ידו בטרם הגשת תביעה.

עודכן ב: 25/07/2013