קיבלתי הבוקר שיחת טלפון מאדם שהציג את עצמו כחוקר מתחנת משטרה . הוא ביקש שאגיע לתחנה למסור עדות עוד היום בצהריים, אבל לא אמר במה מדובר. כביקשתי שישלח לי הזמנה רשמית בכתב או בדואר, הוא אמר שאין צורך ושכדאי לי להגיע מרצוני כדי שלא יבואו לאסוף אותי. רציתי לדעת מה הזכויות שלי? האם מותר לי לסרב להגיע עד שלא אקבל זימון רשמי?
(1).jpg)
עקרונית כן. ניתן לדרוש קבלת זימון רישמי.
מאידך, באם מדובר על צורכי חקירה דחופים, יש למשטרה סמכות להגיע ולקחת פיזית.
הצעתי לך - במידה ואכן מדובר בגורם רישמי, גש והסדר את הנושא בתחנת המשטרה.
שאלו את מנהל/ת הפורום:
עו"ד אורי בר- משה
055-4532709
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
(1).jpg)
לפי הוראות החוק, אתה נדרש להתייצב למתן העדות. בנוסף, החוק מאפשר לשוטר לעכב אדם - במידה וניתן להסתייע בעדותו....
המשך תשובה