טיסת אלעל להונג קונג ב 6/2 בוטלה כ 4 שעות לפני ההמראה. אלעל הודיעה במייל שהביטול עקב "איוש חסר בטייסים". הטיסה החלופית שסידרו לנו יצאה באיחור של 20 שעות והגענו ליעד באיחור של 26 שעות. ביקשתי פיצוי כחוק (2X3080 ש"ח). בתשובתם, אלעל התנערו מאחריות והפנו אותי לסעיף 6(ה)(1)(2) בחוק שירותי תעופה 2012 (ביטול מחמת כח עליון ושביתה). שאלותיי הן: 1. האם העיצומים של תחילת פברואר היו שביתה, כהגדרתה בחוק? איפה בודקים? 2. האם עיצומים שלא הוכרזו כשביתה ("שביתה איטלקית") יכולים להחשב כשביתה בפירוש לחוק זה? 3. האם הודעת אלעל שהביטול היה עקב "איוש חסר בטייסים" יכולה להיחשב בתור הודאה (והוכחה בבית דין) שלא מדובר בשביתה ולא בכח עליון - אלא בבעיות תפעול פנימיות של אלעל? לתשובתך אודה!
שלום רב ותודה על פנייתכם,
למיטב ידיעתי לא היה מדובר בשביתה מוגנת, ולכן הנכם לכאורה זכאים לקבלת פיצוי כספי על פי חוק שירותי תעופה
בברכה אהוד
שאלו את מנהל/ת הפורום:
יצחק מימון משרד עורך דין
053-6241091
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום אנה, על פי מה שאת מתארת אכן קמה לכם עילה לפיצוי. היו צריכים לעדכן אתכם על השינוי. עם זאת, אשמח לשמוע עוד פרטים על זהות חברת התעופה וגם לראות את התשובות בנושא זה שמסרו לך הסוכנות/חברת התעופה....
המשך תשובה